Fråga: Android auto

Discussion in 'Android Auto' started by Dumbommen, Aug 23, 2024.

1. Dumbommen

Dumbommen Infant Droid Medlem

Har en äldre bil som jag använder android auto I via Bluetooth. Jag kopplar via aux i bilradion och kan spela musik och kan använda GPS men om jag får ett samtal så hörs det inte i bilens högtalare utan hörs ganska svagt via enheten.Vad kan jag ha gjort för fel?????
    Kan tillägga att jag är fullkomligt novis.

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Menar du Android Auto på radio enheten eller att du använder Android Auto på telefonen och använder ta bilradion som högtalare?

För får inte ihop hur du sammankopplad, du skriver "via Bluetooth" men sen i nästa mening "via Aux"?

3. Dumbommen

Jag kanske uttryckte mig lite konstigt men android auto är på telefonen. Sedan får jag koppla en aux kabel till bilradion då funkar musik och GPS.
    Jag har en extern "grunka" som jag skickat efter.

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Hmm... Om du är kopplad via Aux så kan det vara så att kabeln inte har alla kontakter som krävs. Iofs om det är så att ljud fungera i övrigt så borde det även göra så vid samtal kan det tyckas. Även om mic ledaren saknas.

Om det är så att det bluetooth trots som du använder mot "grunkan" kanske du missat att tillåta både media- och samtalsljud

Screenshot_20240823_173030_Settings.jpg

5. Dumbommen

Ok, måste kolla det. Tack för tipset!