Problem: Ang. garanti

Discussion in 'Nexus 4 - Allmänt' started by svartaforet, Jul 26, 2013.

  1. svartaforet

    svartaforet Infant Droid Medlem

    Joined:
    Dec 23, 2012
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    jag köpte min nexus 4 via halebop's hemsida.
    Men det var såhär att jag tappade mobilen och skärmen sprack.
    Så jag skickade in den till "mytrendyphone" och de fixade det, men tyvärr kom den tillbaka med ytligare ett fel, att volymknappen "ner" inte funkar.

    Men jag tänkte att jag orkade leva med det. Men nu glappar hdmi ingången så jag kan knappt ladda mobilen.

    Men, nu till min fråga!
    Funkar min garanti på halebop fast jag skickade in min mobil till "mytrendyphone".
    Och tror de att de fixar båda felen gratis?

    //Henrik
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Joined:
    Jan 26, 2012
    Messages:
    1 958
    Likes Received:
    108

    MINA ENHETER

    Du borde väl inte ens behöva berätta att skärmen varit sprucken sedan fixad.
    Skicka in den och se vad dom säger.
     
    Last edited: Jul 26, 2013
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Joined:
    Oct 27, 2009
    Messages:
    1 807
    Likes Received:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Så fort du eller någon icke-auktoriserad verkstad öppnar luren bryts garantin.

    Du kan prova att skicka in den, men om de upptäcker att den varit öppnad lär du få tillbaks den utan åtgärd.