Fråga: Angående fabriksåterställning

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by bbn, Mar 16, 2012.

1. bbn

bbn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har bockat för "Säkerhetskopiera data", och valt min gmail som val där.
    Spelar en hel del på mobilen, Tap Zoo för det mesta (lol...), och jag undrar om alla mina framsteg i spelen kommer försvinna? Vore trist att börja om på ruta ett.

Sen undrar jag givetvis om det är några andra "krusiduller" angående hard-reset?
    Läste i en annan tråd, citerar "Det som är tråkigt med en fabriksåterställning och backup är att du inte ser när det finns nya uppdateringar på appsen direkt i Market. Dock så löses ju detta med "aTrackDog".... " Stämmer det?
    Dock gällde detta en annan telefon, men android som android antar jag.

Vore tacksam för svar!

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Bra att du klickat för Säjerhetskopiera data - det kommer göra så att din mobil automatiskt installerar alla appar på nytt igen efter Factory reset -> Du kan skita i det där han pratade om "aTrackDog", det är bara om man kör Backup via program såsom Titanium Backup om man inte kan uppdatera den via Google Play Store (dock finns det sätt för det - nu iaf...)

2. Ja dina framsteg i Tap Zoo kommer tyvärr att försvinna! ;) Enda sättet att spara datan är nog antagligen om du har rootat och köra via appar såsom "MyBackup" eller "Titanium Backup" eller något liknande! ;)

bbn likes this.
  3. bbn

bbn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ah, fan vad bra det då. Var på väg att skriva ner allt för att komma ihåg :-P
    Mindre bra gällande spelen, men det är väl smällar man får ta hehe :-P

Tack för snabbt svar iaf!

4. Arbu11

MINA ENHETER

Been there done that - know the feeling! :)

Japp, det får man göra om man inte orkar krångla! :) Så lite så!

5. bbn

bbn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nu resetat telefonen, den flyter på mycket bättre nu. Dock fortfarande problem med att jag inte får någong ringsignal när sms skickas till mig, måttligt störande.

Dessutom lagt in Launcher Pro Plus igen, då jag är missnöjd med Touchwiz. Och nu hänger sig LPP rätt så ofta istället, hha... fan vad less jag är.

6. Arbu11

MINA ENHETER

Haha ta det lugnt nu! :) Det första problemet tycker jag mig ha läst lite här och var på forumet, dock har jag alltid ljudlöst på så jag vet ej! (A)

Skippa Launcher Pro... Det uppdateras typ aldrig (därför det inte funkar med ICS) och är inte alls lika bra som Go Launcher Ex! Pröva det en vecka! ;)

7. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    På ICS ska du prova dessa launchers:
    Nova
    Apex (favoriten)

8. bbn

bbn Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte till Go Launcher EX, haft den förut (dock gillar jag LPP lite mer), men ville slippa lagget och det har jag gjort sen jag bytte. Förutom att vissa appar hänger sig ibland och skärmen förblir svart i allt mellan 10-30 sekunder. Men det kan jag leva med faktiskt.. :P