Behöver nybörjarhjälp

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by spendabel, May 15, 2011.

1. spendabel

spendabel Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Behöver ett app som söker och visar bilder.

Jag kan inget om programmering av någon sort och har enbart tittat lite på googles app inventor men fattar inte ens det.

Jag har alltså ca 2400 bilder och vill ha med dom i programmet och göra dom sökbara på filnamnet eller om man kan tagga dom. En enkel sökruta och så visa bilden nedanför.

Om någon orkar hjälpa mig vore jag jättetacksam.

/Christian

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska någon skriva hela appen till dig eller är det något moment du vill diskutera?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. spendabel

spendabel Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

egentligen vill jag lära mig och kunna göra det själv, men är ju alltså helt noob så förstår om man inte har tålamod och tid att hjälpa mig

hursomhelst är det viktigaste att appen blir gjord, så kan man inte hjälpa mig att göra det själv så vore jag tacksam om någon kan göra det till mig

4. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Här är en officiell Hello World-tutorial.

När du gjort den kan du göra denna officiella GridView-tutorial med några (10-20 st) bilder.

Sen är det nog läge att börja kolla på lite databashantering om du ska ha in 2400 bilder... :)

EDIT: Beroende på vad du är ute efter så är det kanske enklare att lösa detta i form av en webapplikation och sköta lagring samt sökning på serversidan.

Last edited: May 16, 2011
  5. LimpFish

LimpFish Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är precis på gång att fixa min första enkla app, jag har ännu inte riktigt bestämt mig ifall jag ska köra på App Inventor eller lära mig Java "lite snabbt"... men jag dokumenterar iaf min process på min blogg, du kanske kan få lite användbar information där :)

Mål: Tjäna pengar på Android