Brickad eller garantiärende?

Diskussion i 'ASUS' startad av Cire, 17 jan 2013.

  1. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag installerade CM 10 för någon dag sedan på en begagnad tf101 jag köpt. Aldrig rootat innan enligt ägaren.

    Använde easyflasher, installarade recovery och sedan körde jag in cm10.Igår dog den bara när jag skulle använda den, var på lockscreen och jag låste upp sedan dog den bara.

    Nu händer ingenting när jag försöker starta den bara helt svart. Jag verkar kunna sätta den i APX läge och har då kört easyflashers "unbrick" men får då efter hälften gått ungefär en "wheele.exe" error och de stängs ner. Dock fortsätter easyflasher att fungera och påstår att de är klart.

    Ingen förbättring blir de dock. Den firmware jag laddat ner från asus hemsida är WW SKU versionen. Är de rätt/fel?

    Hur vet jag om den är brickad eller om de är hårdvarufel? Har garanti kvar så bör jag gå till affären eller inte? Vore ju drygt och bli ersättningsskyldig bara för att de då säger att den är brickad...
     
  2. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    WW Firmware från asus, är de firmwaren vi har i Sverige?

    Problemet nu är att jag inte kan starta eller använda plattan om den inte är connectad till antingen dockan eller strömsladden. Drar man ut så dör den direkt. Batteriet i plattan har även fastnat på 76% och rör sig inte.

    Så har dragit in orginal stock + recovery och tagit bort root. La in WW då de andra låter som japan, usa och taiwan typ. WW = worldwide?

    Så får väl gå och lämna in plattan :/. Hoppas dem inte debiterar mig bara.
     
  3. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hur gick det?


    /hulle.
     
  4. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    De va batteriet som plötsligt bara dog så fick byta.