Efter systemuppdatering, ändrat typsnitt m.m

Diskussion i 'Xperia XZ' startad av Speedfreak, 25 maj 2019.

  1. Speedfreak

    Speedfreak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ
    Efter jag gjorde systemuppdatering till senaste versionen (undvikit så länge det gått) Så är det som att hela skärmen befinner sig i ett slags zoomläge..

    Exempelvis Messenger, Snapchat, Internetfönstret.. Allt är enormt mellanrum mellan varje namn/konversation.. Jag vill instinktivt bara dra ihop/förminska allting så det blir mindre/normalt som det var innan..

    Går det att göra något åt det hela? Vet inte om typsnittet gör att det blir sånt groteskt mellanrum/blank space tills nästa kolumn kommer?

    Mina gamla smilegubbar försvann också.. Varför kunde man inte fått välja att behålla utseendet och bara fått bättre prestanda?

    Är lika mycket mellanrum mellan apparna med när man bläddrar där.. Känns som att allt är totalt oproportionerligt, texten normalstor medans resten har man zoomat in..
     

    Bifogade filer:

  2. Speedfreak

    Speedfreak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ
    Fick veta av en kompis varför jag tycker att allt ser oproportionerligt ut i min telefon..

    Min mobil är några år på nacken nu, dom nyare telefonerna är tydligen längre men smalare.. Så därför ser nya gränsnittet helt konstigt ut..

    Frågan är om man kan gå runt och ha det så här eller tvungen att byta lur?
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Med anna launcher. t.ex. Nova kan du ställa in valfritt antal rader/kolumner i både applåda och startskärm. Typsnitt brukar det finns någon intällning för bland de "vanliga" inställningarna för mobilen, men känner inte till just din mobil. Även de enskilda apparna kan ha egna inställnar för utseende. Byta mobil för utseendets skull känns lite overkill...
     
    bernard gillar detta.