Flasha om Galaxy Z, hjälp tack!

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av solomon, 11 dec 2013.

  1. solomon

    solomon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Så, för ett tag sedan när jag kopplade in telefonen till Kies så bad den mig att flasha firmwaren, vilket jag gjorde men fick då en väldigt massa problem med att den t.ex inte började ladda ner utan stod på 0% i 5 timmar.

    Även fast det stod att jag inte skulle koppla ur telefonen gjorde jag det, just för den hade inte rört sig ett dugg på 5 timmar. Detta ledde till en massa andra problem såsom att telefonen inte gick att boota osv.

    Vilket som, jag fick det tillslut att funka men dock med en massa problem på telefonen själv.

    T.ex, ligger den i standby och jag inte har rört den på ett tag så tar den varken emot samtal, sms eller några andra uppdateringar. Inte förens jag trycker på hemknappen så telefonen vaknar så får jag 291803091283012 meddelanden om att folk har ringt/skickat sms/uppdateringar.

    Jag har fabriksåterställt utan lycka, så jag tänkte nu på om jag ska ta och flasha om den till original eller liknande.

    Jag hittade en tråd här i forumet till ett par ROM's, men ingen utav länkarna funkar så jag skapar denna tråd istället.

    Så, jag vill flasha om men hittar inga rom's.
    Kan någon ta och länka dem åt mig?

    Edit: Firmwaren jag har just nu heter: "PDA:LP1 / PHONE:LQ3 / CSC:LP1 (HTS)
     
    Last edited: 11 dec 2013