Fråga: Ingen menyknapp?

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Fiddae, Oct 21, 2011.

1. Fiddae

Fiddae Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Lagt märke till att de tre knapparna på skärmen är hem, bakåt och senaste program.
    Någon som vet hur det går till att få upp menyer i appar om den klassiska menyknappen inte finns?

2. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Så här skriver Swedroid:
    "Applikationers kontextuella alternativ ska tydligen gå att nå genom ett actionfält (”action bar”) vilket vanligtvis ligger högst upp på skärmen, men som även kan ligga längst ner. Som vi förstår saken är det genom det här fältet man får fram de alternativ som man tidigare visade genom Meny-knappen."

Alla nyheterna i Android 4.0 Ice Cream Sandwich – vi betar av listan | Swedroid

Men det är lite otydligt så jag skulle gärna se detta i en video där man testar detta med appar som inte är anpassade för ICS.

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det som på Honeycomb så träder meny knappen fram om själva appen har en meny annars inte.
    Så det med upp till utvecklaren om Honeycomb ska stå för menyknappen eller om han lägger in en egen meny ikon.

imdb appen använder sig inte av Honeycomb knappen utan har en egen knapp uppe till höger. Så ser inte menyknappen som kan synas i andra appar

Tapatalk använder sig av den knapp som Honeycomb kan troll fram för få fram sin meny.. Är den med 3 st sträck nere till vänster.

Last edited: Oct 21, 2011
    droidgren, PatricF and tjtj like this.
  4. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Smart.. Ett problem med android idag är att de inte alltid är så lätt att hitta alla inställningar pga de är "dolda" under menyknappen.

5. eXeem

eXeem Teen Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    kommer appar kunna dölja dom tre menyknapparna i botten för att maximera skärmytan?
    tänkte typ när man använder webbläsaren eller kollar på flashvideo i fullskärm. hade varit fint..

Last edited: Oct 29, 2011
  6. Snö

Snö Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra fråga, om man kollar på vissa pressbilder så visar de telefonen med fullskärmsbild men det kan ju bara vara dåligt photoshopade bilder, det har ju hänt aldeles för ofta förut.

7. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Läste i någon stans att det skulle gå att använda hela skärmytan och att då knapparna får läggas in i nån popup. Har inte kunnat bekräfta det så det kan vara fel.

8. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min uppfattning är att alla appar kan ges tillgång till fullskärmsläget, men endast i den utsträckning att så fort man nuddar skärmen så hoppar knapparna fram igen. Så det är i praktiken begränsat till filmvisningsappar kan man säga. Om detta går att applicera på flashfilmer i webbläsaren återstår att se. :)

9. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ja på båda, så blir det. Screenshots och film finns i tråden https://swedroid.se/forum/57208-videorecensioner.html.

Last edited: Oct 31, 2011
  10. eXeem

eXeem Teen Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    ja de är så jag oxå har uppfattat det. antar att fullskärm vid flashvideo är nått som beror på om adobe själva fixar det.. men det borde dom väll göra. tror faktiskt att det är så redan på honeycomb.

känner bara själv att jag hade velat kunna dölja menyknapparna i webbläsaren för att få så stor skärmyta som möjligt. typ en knapp vid adressfältet som är på och av. lär väll dyka upp i coustom roms om inte annat :) finns redan nu till min sgs2 i cm. att man kan dölja notifieringsfältet i webbläsaren ett bra alternativ tycker jag :)