Fråga: Kalendern bara halvår bakåt

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av agent00soul, 4 apr 2013.

  1. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det som irriterar mig mest med Arc:en är att kalendern bara går cirka ett halvår bakåt i tiden. Allt som är äldre försvinner.
    Jag använder aCalendar men eftersom den använder standardkalenderns data, finns problemet även där.
    Frågan är om den här begränsningen gäller alla SE och Sonys nyare modeller. Konstigt nog behåller min frus gamla Xperia X10 mini kalenderdata betydligt längre.
    Nu funderar jag på att uppgradera till en Xperia SP men det lär ju inte bli aktuellt om även den lider av det här problemet.
     
  2. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 290
    Mottagna gillanden:
    340
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Kan det inte vara nån synkningsinställning som bestämmer sånt? Eller möjligtvis att det beror på operativsystemversionen. Men mest tror jag att det kan vara nån synkningsprogramvara som trunkerar datat i syfte att spara utrymme i telefonen. Jag har en Xperia Ray med ICS, och åtminstone när jag använder originalkalendern (som är synkad med Google-kalendern) så finns det betydligt äldre kalenderuppgifter än ett halvår. Som exempel hittar jag en notering för knappt två år sedan om att jag köpte min Xperia Ray :) Repeterade händelser som årsdagar och födelsedagar går att hitta betydligt längre bakåt än så dessutom.
     
    Last edited: 4 apr 2013
    agent00soul gillar detta.
  3. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar. Nej, jag tror inte det är någon synkningsinställning. Jag har verkligen letat efter sådana. Dessutom är de flesta händelserna skapade på telefonen, ändå försvinner de (repeterade händelser är de enda som syns längre bak i kalendern). Går jag in på Googles kalender i en PC finns de däremot kvar, som tur är. Arcen har jag uppdaterat till Android 4.0 för övrigt.
    Det låter ju lovande att din Ray inte verkar lida av det här problemet. Då kanske det blir en RS så småningom för mig.
     
    Last edited: 4 apr 2013