Kompilera källkod

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by -ix-, Jan 10, 2012.

1. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller på att sliter med att få svenska tecken på ett USB-anslutet tangentbord till min Samsung Galaxy S2. De flesta förordar att man rootar och ändrar keymap-filerna, men framgångarna med detta sätt verkar väldigt varierande och många får problem.

Då sprang jag plötsligt på ett fiffigt litet program som ändrar keymappingen "on the fly", utan behov av root och man lämnar systemfilerna i fred.

extkeyboardremapper - This project aims at enabling key & glyphs remapping for external keyboards on android devices - Google Project Hosting

Problemet är att utvecklaren bara sprider källkoden, inte en kompilerad, körbar version.

EDIT: Fick tag i en kompilerad version direkt från utvecklaren, så den här tråden kan tas bort om någon moderator så önskar!

Hur göra för att lättast kompilera källkoden?

Känns sjukt drygt att sätta upp någon utvecklingsmiljö för Java och hålla på. Minns när jag satt med sånt i skolan - det krävdes många timmars pill för att få allt att lira.

Kanske till och med någon som kan kompilera koden på en kafferast och skicka över? Vore guld! :)

Tack på förhand för tips och hjälp!

Last edited: Jan 10, 2012