Kontantkortsfråga

Discussion in 'Legend' started by larzone, Sep 18, 2010.

1. larzone

larzone Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett kontantkort som drar massor av pengar. Tankade det med 75 för för 3 dagar sen och nu är där 58 kvar. Har inte ringt ett enda samtal och surfar endast hemma på wifi är det några appar som ligger och tömmer pengar? Det ska ju inte heller kosta att ta ner appar förutom datatrafiken, men den kan ju inte vara så stor då jag har tagit ner 6 appar kanske.

Om jag kollar aktiva tjänster så är alltid GTalkservice igång, det programmet startar oftast av sig själv. Kan det vara det som drar stålar? :money:

Mvh L

2. honoka

honoka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan inte tänka mig att några applikationer skulle dra några pengar från ditt kontantkort.
    Men om det nu är så att du inte manuellt stänger av datatrafik så är det förmodligen synk-processer i bakgrunden som dragit dina pengar. Håll in on/power-knappen till menyn kommit upp och välj där att stänga av mobil data. Alternativt använder du dig av widgeten "mobil data"!

3. larzone

larzone Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan vara Google maps som dragit datatrafik då tydligen Latitude var aktiverat.
    Har ingen datatrafik igång förutom uppdatering av väder så hoppas jag får behålla pengarna något längre nu! ;)

Tack för tips!

4. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Som honoka skrev: Stäng av all mobil data trafik. Då ska den inte dra något alls.

5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det finns en massa inbyggda grejer i Android där det inte GÅR att stänga av synkningen på annat sätt än att slå av mobilt internet helt.

Innan jag skaffade mitt surfpaket försökte jag slå av allt som går men telefonen drog ändå flera MB per dygn. Och betalar man 15 spänn per MB så sticker det iväg rätt fort.