Livetävling - Fiske

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av warmiz, 5 aug 2015.

  1. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej på er,

    Antar att det finns fler fisketokar än mig därute på detta forum!

    Satt och kollade lite på en bassfisketävling från "over there" och de hade ett lite kul upplägg. De rapporterade allt i realtid och varje lag hade därför stenkoll på hur de låg till och ja kan tänka mig att det ger lite extra stress/adrenalin.

    Vi har länge tänkt köra lite egna tävlingar i kompiskretsen och detta vore lite kul upplägg!

    Den enkla varianten vore ju helt enkelt att köra ett delat google spreadsheet, men tänkte att det kanske finns nån som nappar, pun intended, på idén och vill klura lite på en app?

    Exakt hur tävlingsformen skulle se ut är inte klappat och klart än, men att kunna rapportera in olika arter, längd och vikt och ett poängsystem för detta som åskådliggörs på ett tydligt sätt är målet!

    De jag har bollat detta med är väldigt positiva och ja tror faktiskt att det tom finns en marknad på riktigt om nu någon skulle vilja ta det så långt :)

    Jag är bara tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig att omvandla mina tankar till nåt fungerande :D

    Allt detta förutsatt att jag inte missat att de finns 30 olika sådana appar redan?

    Mvh Eric
     
  2. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ingen?