Minneskortet!

Discussion in 'Legend' started by Knäckebrorsan, Nov 29, 2010.

1. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, detta är ingen mjukvarufråga, men jag kan inte få ut mitt minneskort, det har fastnat, men det fungerar att använda det , jag kna lägga in bilder och alltihop! Det är någonting som sitter för minneskortet. Kan man få en ny Legend på garantin tror ni?:cry::eek:

2. honoka

honoka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Minneskortet sitter springloaded som det heter på engelska. Vad säger man på svenska?
    Jag antar att du redan vet detta men kortet ska alltså tryckas in till det klickar. Då skjuts det ut en bit så att du får tag på det med nageln

3. Knäckebrorsan

MINA ENHETER

Ja, så fungerade det på min gamla Legend(men den blev stulen så jag vet hur det skall vara). Kan det vara så att "fjädern" har gått sönder och man ka nfixa det/ få en ny på garantin?

4. Pierren

Pierren Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev lika för mig första gången jag stoppa in minneskortet. Men lyckades komma åt den med nageln och kunde dra ut den. När jag stoppa i den igen så fungerade "klickandet"

5. Knäckebrorsan

MINA ENHETER

Men jag har försökt med allt, skall jag fråga siba eller(det var där jag köpte telefonen)?

Last edited: Nov 30, 2010
  6. Knäckebrorsan

MINA ENHETER

Nu har jag skickat in den till Siba, men de säger så här: om det är fel på telefonen så reparerar de den utan kostnad, om de tror att det beror på mig(t.ex. att jag har gjort sönder den själv) så får jag betala kostnaden och om jag inte vill betala va det kostar och inte få den lagad så får jag ändå betala 500 SPÄNN till Siba för att de har gjort en felundersökning!!!:(

7. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sådär svarar de alltid, när det är garanti är det upp till dom att visa att det är du som förstört det. Men såvid du inte varit vårdslös eller satt in kortet åt fel håll eller så bör de fixa det på garantin om den fortfarande gäller.

8. Knäckebrorsan

MINA ENHETER

Jag tror inte det, i och med att det fungerar att använda det, jag kan ta bilder med mobilen, skicka bilder från datorn till mobilen och skicka bilder och ta emot bilder med den, så jag kan inte ha satt in det på fel håll väl?:ehm: Du gav mig i alla fall lite hopp:)