Misslyckad uppdatering

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by madcow, Apr 13, 2011.

1. madcow

madcow Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    Jag har kört igång lgs uppdateringsverktyg o gjort allt i sin ordning o allt fungera som det skulle ända fram till den skulle börja uppdatera. När den passerat ca 25 % så ägnade jag mig åt annat för att det skulle ta sin lilla tid. När jag återkommer så står det att jag ska plocka ur batteriet och koppla loss usb kabeln o trycka försök igen (för att den tappat anslutningen till telefonen). Det gör jag 5-6 gånger med samma resultat. Det tar tvärstopp vid 4-7 procent. Där dyker meddelandet upp att jag ska plocka ur batteriet igen. Har läst i uppdateringstråden att andra har haft liknande problem o även löst det med vissa tricks. Detta har jag provat, fungerar icke. Så jag starta om datorn o tänkte prova igen. Men nu får jag problem direkt när den kör "Analysen". Att den inte stödjer telefonmodellen/versionen (kommer inte ihåg exakt). Så nu har jag en telefon som inte går att hard reseta eller sätta igång öht. Kommer bara upp skärm med S/W Upgrade Please wait while upgrading. Lagom roligt detta.....Suger häst gör det....:mad:

2. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du provat att installera dom allra nyaste USB drivisarna? Du går in i LG Update programmet och sen i menyn där uppe Kund Support > Usb Nedladdning/Manual .

sen ska du ha fram IMEI som ligger bakom batteriet i telefonen.

3. madcow

madcow Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    Jag provar just nu....men tror inte det e problemet... iom den redan har börjat försöka uppdatera så har den hamnat i nåt läge där LGs uppdateringsprogram inte kan fortsätta ifrån. Programmet vill lixom börja om från början o det går inte. För det finns inget på telefonen typ.

Edit: NOPE, fungerar icke. Den kommer fram till "Analys" Kontrollerar mobiltelefonnummer, ca 27 % in på analysen. Sen säger den kontakta LG support sida...Fan då blir det till att lämna in den imorrn då på reperation o få vänta alldeles för länge innan jag får tebax den. :mad:

Last edited: Apr 13, 2011
  4. Heda

Heda Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min stannade oxå på "Kontrollerar mobiltelefonnummer".
    Drog ut USB "Ctrl+Alt+Delete" på Lg proggrammet, stängde av USB Debugging sen gick det utan problem.

5. thomasd79

thomasd79 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hända samma sak med mig. Ringde LG idag och nu är mobilen hos posten på väg till service :(

Den kommer nog förmodligen att flashas om, tar tydligen 10-14 dagar :mad:

6. madcow

madcow Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    Jag provade att använda mig av återställning med hjälp av nvflash. Det funkade bra....typ. Nu funkar inte min "radio" del, så den känner inte av simkortet och sen batteriet e urflippat. I inställningar/om telefonen/status står det 999% på batteriet...Men jag har tillgång till alla andra funktioner på telefonen nu. Provade att flasha in ny baseband version med programmet smartflash. Denna nya versionen 0405 som släppts nu. Men det går bara till hälften där oxå¨. Sen blir det error. Får väl lämna in den imorrn o skylla på lg o hoppas det går vägen.

7. paulsson.henrik

paulsson.henrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Panik!!!!! Jag har samma problem! Uppdateringen misslyckades och nu kan man inte göra något! Har provat allt (ta ut batteri, hard reset genom att hålla inne volym ner osv osv), men kommer bara tillbaka till rutan "S/W upgrade, please wait". Man kan väl inte behöva skicka in telefonen i flera veckor till LG när deras program krånglar!
    Kan man fixa det? Kan jag rädda filerna som låg på telefonen?

8. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här!

Jag har ej rootat min telefon eller liknande. Kom till 4% av uppdateringen sen krashade datorn. Sen startade jag om för att fortsätta sen krashade den igen. Har börjat gå igenom tråden om uppdateringen men inte riktigt funnit vad jag ska göra åt det.

9. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
  10. SamDroid

MINA ENHETER

Nu har iaf datorn sluta krasha =P Men nu tycker uppdateringsprogrammet att telefonen är frånkopplad. Det går säkert att lösa som gilgamesh skrev men eftersom jag saknar kunskapen och ogärna går in och ändrar i telefonen när jag inte kan "allt" om dess konsekvenser väntar jag hellre på en enklare fix.

11. Gilgamesh

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    hehe, det blir inte enklare än det som står beskrivet, tar mindre än 5 minuter...

Ladda ner SmartFlash P990
    Ladda ner SmartFlash drivers Kan hända att ni har redan drivrutinerna.
    Ladda ner Baseband 1035.21_20110405
    Starta igång SmartFlashTool_P990.exe programmet på din dator.
    Stäng av din telefon, ta ur batteriet, anslut telefonen via usb och håll in volym neråt samtidigt. Du ska kunna se att SW Upgrade på din telefon. Och COM Port i programmet på datorn ska fyllas i automatiskt.
    Välj "ROM Copy D/L' taben"
    Kolla så "Normal Mod" är ikryssat.
    Kolla så "Erase CAL" INTE är ikryssat.
    Klicka på browse bredvid "CP Bin" och välj baseband (FLS) filen.(Den ni laddade ner)
    Klicka på Start och vänta på att det ska bli färdigt.
    Sen är det bara att sätta i batteriet och stäng ner programmet. Mobilen kommer starta om sig själv och kanske vara återställd. Men troligen är den det.

nixxz and SamDroid like this.
  12. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det inte mer safe att köra OTA ist om man får sånna här problem via datorn? Har haft samma skit med min gamla Nokia 5800 via datorn medan OTA funkade bra.

13. SamDroid

MINA ENHETER

Tack för den snabba guiden =P En till fråga - hörde någon nämna på den andra tråden att om man flashar om telefonen kommer den inte kunna ta uppdateringar från lg i framtiden. Mycket möjligt att jag missförstod det som var skrivet, men lika bra att fråga.

Last edited: Apr 13, 2011
  14. paulsson.henrik

MINA ENHETER

Funkar detta för orootade telefoner? Innebär detta att de blir rootade? Garanti osv, vad gäller?

15. Gilgamesh

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    ja det ska fungera för orootade telefoner har inget med det att göra det är LGs programvara, ska fungera utan problem.

16. paulsson.henrik

MINA ENHETER

Var laddar man ner alla filer?

17. Gilgamesh

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
  18. SamDroid

MINA ENHETER

Efter en aning gick förvirring funkar min 2x nu igen även om jag inte är helt säker på varför. Efter att ha krashat datorn några gånger drog jag ur sladden och fick igång LGs egna program igen. Installerade om han drivrutinen för usb som den påstod hade försvunnit. Försökte uppdatera igen utan resultat men iaf ingen krash. Tog ut sladden igen och testade en sista gång att ta ur batteriet innan jag tänkte flasha den och då fungerar den igen. Tog ota uppdateringen på telefonen och den funkade utan problem att ta hem. Så.. det enda jag lärt mig av detta är att 1. Det är tur att swedroid finns med bra personer som lägger ned tid på att hjälpa andra. 2. Lita inte på lg

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

19. madcow

madcow Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    Detta funkar inte för mig. När jag har kört igång programmet o den håller på att skriva filer o annat, men när den kommer fram till EBL writing så får jag error precis på 50%.

20. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

MINA ENHETER

Har följt guiden nu och den flashade nog in baseband korrekt. Men när jag bootar så står det bara LG på skärmen.

Antar att nåt annat gått snett, kan jag flasha en hel ROM med smartflash och vart hittar jag en stockrom?