Problem: Musikspelaren

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by larzone, Jun 19, 2012.

1. larzone

larzone Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har stockspelaren från ICS och problemet är att när jag lägger över musik så kan det bli två album med låtarna huller om buller fast det är samma album! Varför? :(

2. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om detta kan hjälpa:
    "1. From the home screen go to Menu->Settings->Applications->Manage Applications
    2. Go to Menu->Filter and select All
    3. Scroll to the Media Storage app (you may need to do Menu->Sort once or twice to get it to sort alphabetically)
    4. Tap Media Storage and press the Clear Data button
    5. Start MixZing, and from the initial library screen do Menu->Scan Media

It may take quite a while to rebuild the database so be patient, but when it's done hopefully it should look like it's supposed to."

För att vara säker kan du ju säkerhetskopiera så att inget försvinner innan du testar.

Edit: det var på det här forumet jag hittade detta.. http://www.droidforums.net/forum/rescue-squad-help/70139-duplicate-music-files.html

larzone likes this.
  3. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla så i id3 taggarna med något program på datorn om all information stämmer. Tycker hanteringen är lite jobbig att ordna så jag kör med player pro
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tbig.playerpro&hl=sv
    Där jag kan bläddra i mina album med mapp-vy (som en fönsterhanterare, typ utforskaren). Då har jag lagt alla artister i en mapp och alla dess album i en undermapp så det blir lätt att hålla reda på.

Jag har märkt att ibland har låtar från samma album olika namn i id3 taggarna, tex stor bokstav, ett mellanslag som det inte är på resten och skapar då ett likadant album.
    Eller om det är en låt som har en .Feat artist så brukar det nämnas på de låtarna som då skiljer sig åt.
    ...det är lite grejande med det. Brukar använda itunes till det, den enda anledning till att jag har det installerat på windowsmaskinen.

larzone likes this.