Nätanslutning upphör fungera

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Sneakybastard, 22 aug 2019.

  1. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är inte Samsungs fel iallafall. Testat med iPhone XS, 8, X och OnePlus med samma fel (alla med Tele2).
     
    bernard gillar detta.
  2. nibor

    nibor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2013
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Jag och mina sambo har exakt samma problem på våra s10or. Båda med Tele2.
    Endast omstart av telefonerna som hjälper.
     
  3. Hartsner

    Hartsner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har exakt samma bekymmer. Endast omstart av telefonen hjälper. Tele2 som operatör.
     
  4. _chrille_

    _chrille_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Samma fel/problem här med Tele2

    Mobildata försvinner sms kommer inte fram förrns jag startat om.

    Tidigare idag stod jag med privat och jobb mobil samt laptop, alla med Tele2 sim OCH INGET INTERNET i någon av dem. Psykbryt!

    Off topic Sjukt mycket problem med deras voip samtal över wifi. Börjar bli in i h*¤@te tröt på Tele2.

    Uppmanar alla att ringa och felanm till Tele2
     
  5. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Ah jag som trodde det berodde på min splitter nya S10+.
    Har exakt samma problem som ni beskriver. Man är hemma på Wifi, allt frid o fröjd, sen lämnar man huset och vips så funkar inte internet längre. Trots att man har täckning och 4G ikonen är framme.
    Även vi har Tele2 som operatör förstås. Jag kan antingen slå på flight mode för att sedan stänga och återgå. Eller så får jag starta om mobilen. Sista lösningen som också löser problemet för stunden är att i mobilinställningar radera APN eller resetta den till default.
     
  6. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Intressant, jag har en S10 sedan en vecka tillbaka med Tele2, inte märkt av problemet. Men jag fick en uppdatering så fort jag plockade upp den ur kartongen, kan detta ha löst problemet? Ni som har haft problem, fungerar det nu?
     
  7. tober

    tober Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Någon som kommit underfull med vad detta beror på? Både jag och min fru upplever detta problem. Vi har båda Tele2.
     
  8. Sneakybastard

    Sneakybastard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inte kommit fram till vad det beror på, men har, peppar peppar, inte haft problemet sedan senaste stora uppdateringen från Samsung.
     
  9. aaps

    aaps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har samma problem och Tele2. Min son har en Samsung A40 också Tele2, samma problem.
     
  10. Kanel

    Kanel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Samma problem här och har Tele2. Behöver starta om luren varje dag (ibland flera gånger). Det var inte så här illa innan förra veckan.

    Edit: tillfälligt aktivera flight mode löser faktiskt issue
     
    Last edited: 18 nov 2019
  11. tober

    tober Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Hoppades att detta skulle lösa sig med Android 10-uppdateringen, men det gjorde det ej.
    Dock så testade jag gå in på APN-inställningar och valde "återställ till standard" på båda mina SIM-kort. Sedan dess (knappt en vecka sedan) har jag inte haft några problem. Gjort samma sak på min frus telefon och hennes problem har också upphört. Innan hade jag problemet minst en gång per dag, så håller tummarna att det inte kommer tillbaka.
     
  12. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Nu har jag helt plötsligt fått detta problemet på min S10 med Tele2... Ser på internationella forum att problemet är vanligt. Mitt problem visar sig när jag rör mig och går utanför WiFi teckning. Jag har ingen 3G/4G icon endast stapeln för mottagningsstyrkan synlig, flygläge på och av löser problemet. Skall testa tipset av tober och se om det löser problemet...