Fråga: Nedgradera från Lollipop?

Diskussion i 'Galaxy S4+ - Allmänt' startad av Leo83, 24 feb 2015.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Tjejen uppgraderade till Lollipop utan att kolla med mig och nu är hon väldigt missnöjd, inget ljudlöst läge. Hon vill nu nedgradera, någon som vet om det är möjligt eller inte och om det går hur gör man?
     
  2. forcevision

    forcevision Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma här hur fasen tänkte man. Tog bort ljudlöst ? Det går om man vill stänga av vibratinerna så den blir ljudlös men då vibrerar telefonen inte. Så jag håller med henne jag är också extremt missnöjd med lollipop. Är mer saker som är konstiga tycker jag. Tror inte att man kan få tillbaka den äldre versionen eller ?
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Hur menar du? Försökte stänga av vibrationen och att sänka ljudet till noll men då gick den automatiskt i vibrationsläge.
     
  4. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Spelar det någon roll att hon uppdaterade utan att kolla med dig? :-)
    Visst är det möjligt att gå tillbaka till Kit Kat. Bara flasha en Kit Kat stock rom. Viktigt att göra en clean flash.

    Fast frågan är om det är värt det. Rekommendera tjejen att använda Lollipop ett tag till, den nya ljudhanteringen kan vara en vanesak. Och att få det på ljudlöst går fortfarande, googla!
    För mig fanns det ingen väg tillbaka efter att ha fått Lollipop. Är så nöjd!
     
  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Japp för jag visste om att folk stört sig på just den "featuren" och med tanke på hennes jobb, där hon egentligen inte får ha telefonen igång så hade jag sagt till henne att inte installera det. Jo jag vet att det är på gång, konstigt att de inte puschat ut det än.
     
  6. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Ljuslöst i lollipop=

    Dra ner rullgardin, tryck volym ner. Välj "inget" och en tid tex. 2h. (går att ändra på i efterhand)

    fördel med detta är att då kan du iaf nå din tjej efter jobbet istället för att telefonen ligger längst ner i handväskan och ingen hör telefonen. Som du hör så pratar jag inte aaaalls av erfarenhet ;)
     
  7. Samson

    Samson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    I följande tråd på XDA bekrfäftar en medlem att han nerdgraderat från 5.0.1 till 4.4.2 utan problem. Se sista två siderna:
    http://forum.xda-developers.com/gal...ipop-official-samsung-firmware-t3023794/page9

    Enligt honom standard Odin-procedur och Knox Warranty trippas ej.
     
  8. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Intressant, efter sökning om hur de nya all, priority och none fungera så har vi fått till det. Dock stör hon sig på heads up notification nu och så tycker hon telefonen blivit seg samt att den startat om sig.
     
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

    Någon som vet vilken rom det är som gäller för oss i Sverige? Verkar finnas för Tre Sverige och Nordic countries... Laddade ner Nordic men tycker inte att det stämmer med baseband
    [​IMG]

    Okej så jag körde in den som var Nordic nu startar inte telefonen den är fast i boot up loggan.

    Vad ska jag ha för rom? Så här står det i det på lådan.
    [​IMG]

    EDIT: Enligt folk på xda kan man inte nedgradera. Det verkar som att det är det som är felet för det var rätt fil jag hade.
     
    Last edited: 27 feb 2015
  10. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER

  11. andersz86

    andersz86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har läst dina inlägg i dessa trådar och är mycket tacksam över att du delade med dig om hur du gjorde. Min telefon har idag den 5.0.1-version som slutar på A6 och som återfinns här http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9506/NEE/.

    Min fråga är hur jag ska veta vilken version av Kitkat jag ska välja (4.4.2) då det finns tre olika att välja mellan. Spelar det någon roll vilken man väljer?
     
  12. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    klart det går att få ljudlöst, det nya är ju att du har så många fler valmöjligheter med hur ljudet ska vara inställt.
     
  13. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    4 908

    MINA ENHETER



    @masze@masze: Håller helt klart med att man kan få ljudlös även på Lollipop och speciellt nu med senaste uppdateringen av Android för de återinfört togglandet på volym knapparna.

    Men det är fortfarande så att vissa inte kan vänta sig vid Lollipop gränssnittet.

    @andersz86@andersz86: Du får kolla vad som modellnummer sluta på och jämföra CSC numret slutar det på NEE så är det motsvarande mjukvara du ska ladda ner.

    Tex slutade telefonen jag nedgraderade på just NEE

    [​IMG]

    Edit: Förlåt du vekar ju redan hittat rätt, du ska så klart välja den senaste versionen av kitkat dvs den med senaste datumet (2014-11-01) om det är inte något med just den uppdateringen du inte gillade. Anledningen till att det finns fler på samma Android version är för Samsung uppdaterade mjukvaran med sina egna fixar men fortfarande inom samma Android version.
     
    Last edited: 13 mar 2015
  14. BarbaStor_2891

    BarbaStor_2891 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    varför har jag en lollipop version som slutar på DOC5, jag har samma telefon som Leo83.
    Kan det ha med vilken operatör man använder sig av?
     
  15. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Inga problem för mig med varken ljudlöst med eller utan vibration.
    jag kan aktivera ljudlöst och ha med eller utan vibration.
    Den enda extragrejen jag måste göra är att gå upp i snabbmenyn o välja vibration

    De enda problemet är att jag får meddelandet att kontakter har slutat fungera lite titt som tätt.
     
  16. GNS

    GNS Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vansinne att ta bort snabbknappen till "ljudlös" hur tänkte dom där, kört lolipop i några veckor nu och har aldrig haft en så illa fungerande Android.