Nillkin glass

Discussion in 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' started by Nappandroid, Jun 30, 2014.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som använder Nillkin glasskärmskydd, har ni några slags streck längs kanterna runt hela skyddet? Jag har det och trodde det var fingeravtryck som råkat hamna där, men börjar bli tveksam till om det verkligen är så. Hade råkat få under en liten tråd som jag petade ut med en tejpbit men då flyttades strecken lite. Nu har jag för övrig en stor luftbubbla. Damn:what:

2. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har minimala bubblor längs upp precis vid kanten. Verkar vara standard hur man än gör. har provad med fyra olika märken och det har alltid var likadant. Kanske gör jag fel, men det är så minimalt att jag inte stör mig på det.

3. Nappandroid

MINA ENHETER

Pratar vi om samma nu? Menar detta som är i glas. Det ska inte bli bubblor lika lätt om jag förstått det rätt, men jag har fått en jättestor som vägrar försvinna.

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Även med ett glasskydd måste man vara noga vid applicering. När man monterar och håller i glaset får man hålla på kanterna, risken är annars stor att man får märken innanför. Luftbubblor kan man få men dom går till 99% att trycka ut efter applicering. Har förutom senaste skyddet alltid lyckats få dit det perfekt men Z2 var lite svår (tydligen) då jag nu är inne på mitt andra skydd och fortfarande inte riktigt nöjd. Fick dit det lite snett och stör mig på det . Inga bubblor eller damm under allafall, då hade jag stört mig ännu mer på det.....

Skickat via Tapatalk

5. Nappandroid

MINA ENHETER

Jag höll det försiktigt och tog aldrig på själva klisterytan men ändå syns det streck och märken längst ut runt hela skyddet. vad kan det vara för något? Har du testat Nillkins och vet om det ska vara så eller om det bara är jag som fått det så?

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Har haft flera Nillkin och inte sett det du beskriver, kanske något som är galet med dom du haft. Fick ungefär det du beskriver när jag var tvungen att ta bort skyddet och montera det igen. Råkade troligtvis komma emot "klister ytan" och då blev det inget snyggt i det hörnet.

Skickat via Tapatalk

7. Nappandroid

MINA ENHETER

Okej jag tyckte att jag var hur försiktig som helst och har aldrig varit med om dessa streck på vanliga skydd i plast.

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Skumt, min erfarenhet är tvärtom . Med plastskydd har jag haft flera konstiga effekter, Tex regnbågseffekt. Såg ut som att det var fukt under skyddet.

Har för mig jag läst om någon innan som också haft konstigheter under sitt Tempered glass, kanske beror det på ojämnheter i klistret.

Skickat via Tapatalk

9. Nappandroid

MINA ENHETER

Okej väldigt konstigt är det iallafall. Tror du jag vågar köpa ett nytt och chansa? :P

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Jag har även testat andra glasskydd som jag hittade på ebay, dom fungerade bra dom också. Märkte faktiskt ingen skillnad mot Nillkin. Det ena av dom hade inga fasade kanter, det var nog enda skillnaden. Skillnaden var nog bara priset, dom var båda billigare än Nillkin dessutom. Om du stör dig på det skulle jag köpa ett nytt. Eller så väntar du ett tag och byter om/när det blir slitet

Skickat via Tapatalk

11. Nappandroid

MINA ENHETER

Jo även sett att det finns en hel del andra lite mer okända märken också. Kan ju vara värt att testa dessa också. Om inget blir bra får jag nog tvingas ge upp och köra utan skärmskydd...

12. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Om du ändå inte är nöjd med det som du har nu skulle jag testa ett av dom billigare bara för att. Såg nu att dom finns från ca 30:- och uppåt. Tror inte dom är helt värdelösa, isf borde säljarna ha dåliga betyg men så verkar det ju inte vara

Skickat via Tapatalk

13. Nappandroid

MINA ENHETER

Precis, det är ju riktigt billigt. Enda negativa är ju att man får vänta några veckor innan det kommer fram :P
    Har du något favoritskärmskydd av alla du testat oavsett material eller märke?

14. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Sant, det tar ju ett tag innan man får dom.

Egentligen ingen favorit, märker ingen större skillnad på dom. Förutom den fasade kanten då kanske. Körde mest Spigen glass först men dom kostar ännu mer, när jag sen hittade Nillkin som var billigare körde jag det. Först nu på sista tiden som jag testat ÄNNU billigare glasskydd och insett att dom verkar inte dåliga dom heller.

Skickat via Tapatalk

15. Nappandroid

MINA ENHETER

Okej köper man dem här i Sverige kostar även de andra märkena över 100 kr. Det känns lite dyrt, men samtidigt vill jag ha något nytt för detta jag har nu sitter ju som sagt inte speciellt bra. Bubblan jag fick tror jag är för att det inte verkar sitta fast i ena kanten trots att jag pressat ner det ordentligt. Suck. Tror du det hjälper att skriva till Nillkin och klaga? :D

16. Nappandroid

MINA ENHETER

17. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
  18. DaKKs

DaKKs Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, "tempered glass" skydden. Det är svårare att få bubblor ja, men inte helt omöjligt. Mina bubblor är otroligt små men de finns där.

19. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Nu får jag inte upp den sidan när jag klickar på länken men jag har testat att böja ett Tempered glass och det är otroligt flexibelt. Till slut small det till och det blev kross av det men jag kunde böja det långt innan det brast.

Skickat via Tapatalk

20. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag har inte fått några bubblor eller annat när jag satt dit nillkin-glas, köpt direkt från nillkin...