No 4g!

Discussion in 'Allmänt' started by cthreepo, Feb 16, 2013.

1. cthreepo

cthreepo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena! Tänkte kolla med er, jag som är iphone användare idag - men som ska gå över till android - kommer inte ha 4g på abonnemanget, men ändå är jag sugen på en note 2. Är det alldeles meningslöst? Och, ni som har en note 2a, hur jobbig är den att ha i fickan? Menar, får ju nästan plats 2st iphones på bara skärmen :)

Och, om note 2an är alldeles för stor, vad kan ni rekommendera annars? Nexus4, Sony xperia z, ska man kanske ta en vanlig s3a som inte stödjer 4g alls? Eller någon helt annan?

Peace!

2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Noten är fantastiskt men lämpa sig mer till innefickan på en kavaj eller jackan än till jeans fickan! Det funkar bra med typ militärbyxor eller andra byxor med fickor påsidan vid typ knät.
    Jag har haft problem med den när jag har den i bakfickan på skinny jeans. Den boota om när jag går ned på huk!.
    Den gillar inte att vara böjt!?!

3. llama

llama Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    tänk på att många av dagens nyare abonnemang enbart kräver att du kontaktar operatören och ber dom aktivera 4g utan en extra kostnad! gäller inte alla men som sagt, många av de nyare.

cthreepo likes this.
  4. cthreepo

MINA ENHETER

Där ser man, vet du nåt om Telia flex? De har ju bytt det mot telia absolut, eller vad det nu heter.

Erbjuder de det gratis?

5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag kom på mig själv att jag sällan ringer eller pratar utan hörlurar. Även hemma så kopplar jag gärna head set. Enda gången jag inte har lurar i så är det typ när någon ringer mig på morgonen eller annan gång telefonen ligger på laddning.
    Å då utgår jag från mig själv att jag skulle nog inte ha problem med stor skärm eftersom det enda jag skulle störa mig på är hålla den mot örat. Jag är van vid att ha telefonen i byxfickan, så någon Note-ägare får uttala sig hur det känns.. Men jag tycker nog det e lite fördel med stor skärm så som jag använder telefonen att börja använda i innerfickan skulle inte bli problem för mig. Har vant mig med Nexus 7 i jackfickan. Å i och med ägande av en sådan platta kan inte jag tänka mig äga en Note. Däremot skulle jag tveksamt byta ner min telefons skärmstorlek till mindre än 4.3 för att jag tycker 4.5-4.8 e alldeles utmärkt. Å kan då absolut rekommendera de andra du nämnde. Jag gillar 4G och slår slag för det.

Nu svamlade jag bara mina dina tankar. Men vad ska man göra på tunnelbanan liksom? Det kanske hjälpte dig något :)

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

Last edited: Feb 16, 2013
  6. cthreepo

MINA ENHETER

Det visade sig att om man har gamla Telia flex som de har bytt mot Telia absolut så finns det tydligen redan 4g aktiverat på abonnemanget. Allt som fattas är alltså bara en ny lur. Kan inte riktigt slita mig ifrån note2an heller så vi får se om man tar och införskaffat sig en sådan. Jag menar, man får väl anpassa sig själv lite efter vad man vill ha, skärmen och funktionerna i den verkar ju helt awesome så hoppas man inte blir besviken. En annan sak, vissa program man köpt via AppStore, går man miste om eller? Det går inte på nåt sätt lägga in så man kan få samma program man köpt på en android? Kanske kan kontakta utvecklarna om det isåfall, men det känns som en lite för jobbig väg att gå, så man kanske likagärna kan köpa dom igen. Kostar ju inte mer än ett par kexchoklader ;)

7. cthreepo

MINA ENHETER

En note skulle ju lätt kunna fylla behoven man behöver från en platta kan jag tycka. Men prylgalen som man är så vill man ju givetvis ha allt.

8. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är nog powerknappen som blir intryckt vilket tvingar luren till omstart efter några sekunder.

9. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

jag har varit motståndare till note som koncept sen ettan kom och tyckt att alla som köpt en mer eller mindre varit totalt sinnesrubbade. Ny hade jag chans att byta lur gratis och bara för att tvinga mig sjävl tilla tt ta reda på hur huruvida note 2 är så stor som man tänkt innan och värdelös pga det så tog jag en note 2 ist för min nexus.

Jag är numera en troende och kan redan nu aldrig tänka mig gå tillbaka till något annat än note... inte alls speciellt stor, den känns stor i 1 timme sen är det som vanligt. Fantastiskt snabb och bara allmänt jävla underbar. Jag har inte skinny jeans men hela vanliga straight jeans och märker knappt skillnad i storlek när jag har den i fickar jämför med min 4.7 tums lur innan... klart överdrivet det där med storleken... köp en... du kommer bli förlorad till den mörka sidan DIREKT.. NO DOUBT!

10. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Låter som mig hur jag vände mina tankar om ananas och banan på pizza.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

11. cthreepo

MINA ENHETER

Ananas, sure. Banan, Never!

Det verkar dock som det kommer bli en nexus 4 eller s3, eller nya xperia z. den verkar sjukt fet! Noten är ju enorm. Den kommer inte kunna ligga kvar i mina jeansfickor. Halva kommer sticka upp! Jag vill kunna ha den i fickan iallafall. Visst, lite skulle jag kunna offra. Men noten är fruktansvärt mkt större än alla, tyvärr. Vilket jag tycker är riktigt synd för jag har låst in mig på noten.

12. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

your loss ;)

13. cthreepo

MINA ENHETER

Jag är så sjukt osäker!

14. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

haha jag vet hur det är ;)
    men lixom eg spelar det ju ingen roll alla dom andra lurarna är ju kanonval så du kommer ju bli nöjd oavsett...
    Jag skulle eg ha köpt N4 då jag gillar nexus bäst men upgraden från gnexus till N4 kändes lite halvt B denna gång för min del så då fick det bli noten ist.

15. cthreepo

MINA ENHETER

Ah, den var inte så himla häftig. Men jag har ju suttit med iphone rätt länge nu så allt är en rejäl upgrade ;)

16. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag trodde storleken skulle ställa till problem i byxfickan innan jag köpte min Note 2. Den är stor ja men det funkar. Lite på gränsen. Den har aldrig ramlat ut ur fickan eller så. Toppen kan dock glida ur lite om jag ligger ner soffan och slöar.

Kommer aldrig kunna köpa nåt med mindre skärm nu. Man vänjer sig otroligt fort. Den känns inte så stor längre. Men underbar att surfa på etc. Fantastiskt bra skärm. Diggar Touchwiz då det har en del smarta funktioner.

Tapatalked

17. cthreepo

MINA ENHETER

Ja, man lär väl vänja sig rätt fort. Får se hur det blir iaf, lär bli nåt nu i veckan. :) lutar lite åt note2. Men ska känna på den rejält innan så man inte ångrar sig. Men det är ingen som vet om iphones AppStore och androids motsvarighet har någonsomhelst koppling? Om program man köpt som finns till båda menar jag. Är det mission impossible?

18. Senap

Senap Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det är nog mission impossible på den punkten, om inte någon särskild utvecklare skulle erbjuda något speciellt (hur?) - men det är inte så troligt :ehm:

Btw, jag hade lätt tagit en Note 2 om jag kunde ha den i byxfickan (är kort och har tajta jeans - no go) och om den inte hade kapacitiva/fysiska knappar.

19. cthreepo

MINA ENHETER

Ja, det är hu fickproblemet som är en återkommande nackdel. Men det är också den enda jag kan hitta. Nexus 4 har ju senaste android osv men jag tror att note 2 kan göra bra ifrån sig trots att den inte har det lika snabbt som nexusen.. Dvs, verkar som att jag bortser ifrån storleken. Det är iaf note 2 och nexus 4 det står emellan.

20. Senap

Senap Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen är det en fördel eller nackdel, beroende på hur man ser på det, att Note har Samsungs TouchWiz. Se till att kolla om du verkligen skulle gilla TouchWiz, för Note kan du alltid "göra" till en Nexus, men inte tvärtom.