Ny mobil

Discussion in 'Legend' started by Mikael R, Aug 15, 2010.

1. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!
    Jag har tänkt på att köpa en HTC Legend, det verkar som om den är bra nog för att uppfylla alla mina krav, en bra skärm, hyfsad kamera och självklart en med Android.
    Anledningen till attjag skriver här är för att jag har tänkt att köpa den med 3's abonnemang, är detta något att rekommendera?
    För det som är bra är att de har sänkt månadskostnaden med 100 kr/mån, och då har man alltså 299:-/mån att ringa för eller att köpa tjänster, jag har kollat på att ta Surf Mobil Plus, och 3 SMS Flat, då har jag ca 100 kronor kvar att ringa för per månad, vilket räcker gott och väl för mig, är det någon som, vet hur bra 3 är som operatör numera och om det är någon som har köpt sin Legend via 3 med deras abonnemang?
    Med tanke på att det är en ganska stor investering för en student så skulle ärliga svar uppskattas! :D
    // Mikael

2. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom du är student kan du utnyttja Tele2's erbjudande och få abonnemang för 19 kr i månaden. Lägg till 69 kr i månaden så får du 1 GB per månad. Sen återstår bara mobiltelefonen.
    Jag gjorde som så att jag köpte den på blocket för 2700 kr i Maj. Ser nästan varje dag Legender på blocket för ca 3000 kr eller mindre. Så kan du ju göra. Finns i längden inget billigare alternativ.

Generellt sett gäller att om man köper telefon bundet till abonnemang så betalar man till slut lika mycket eller mer för Telefon + abb + telekostnader än om man fixar allt själv (i synnerhet med studenterbjudande). Ibland MYCKET mer. För att inte tala om bindandet.
    Det enda bekväma är att man slipper punga ut hela beloppet för telefonen direkt.

I övrigt är 3 ingen dålig operatör vad jag vet. De har väl i historian haft problem med täckning utanför storstäder men såna klagomål har jag inte hört på länge nu.

Mer specifikt är ditt erbjudande helt ok om det var 12 månader som gällde. Är det fler månader är det för dyrt. Det blir alltså 3600 kr på 12 månader och då har du inte betalat extra för samtal/data. Inte illa alls om det är så det ligger till.
    Det finns rykten om att Legender från 3 är operatörslåsta, däremot har jag inte sett eller träffat någon som råkat ut för det. Du kan väl skriva här om det är så? :) (jag köpte min begagnad av en kille som trodde att den var låst till 3 men det var den icke)