Överföra Allt

Discussion in 'Allmänt' started by apache54, Jan 10, 2012.

1. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en ny och en gammal android (sensation och sensation xe) hur gör jag enklast för att föra över så mycket som möjligt från den gamla till den nya? I bästa fall vore det att kunna "spegla" den gamla telefonen så den nya ser likadan ut ingen av dom är rootad

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

2. apache54

apache54 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen som vet hur man ska göra? Nu är problemet liknande med skillnaden att detn ena telefonen är en galaxy nexus

sent from my sensational htc using taptalk

3. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Spegla på en ny modell blir svårt. Speciellt om den är orootad.
    Om den var orootad så kunde du kört titannium backup. Då får du alla appar(backa ej up systemapps dock), appdata, sms, kontakter, wifiinställningar etc(se till att läsa faqen bara och ha rätt inställning för export to another phone el nånting).
    http://www.howtogeek.com/70715/how-to-backup-and-restore-your-android-phone-with-titanium-backup/

Utan Root så kan du ju köra Googles inbyggda system. Som tex google contacts och kryssa för att den gör backup(settings>privacy>back up my data). Finns också någon app för att backa upp sms.
    Mybackup finns en version utan root, men ej säker på hur mkt den klarar. Du kan ta en kik på den.