Onda V80 SE

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Vispen74, 24 aug 2016.

  1. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Vad säger vi om denna kina-platta? Kan det vara något att ha? Tycker att priset kontra hårdvara ser riktigt bra ut.

    [​IMG]


    Android 5.1 Lollipop OS
    Intel Baytrail Z3735F Quad Core 1.33GHz, up to 1.83GHz
    8.0 inch IPS Touch Screen with 1920 x 1200 Resolution
    2GB DDR3L RAM + 32GB EMMC ROM Storage Capacity
    Provides room to store pictures, videos, music and more
    Dual Cameras, 0.3MP front camera and 2.0MP rear camera
    Bluetooth 4.0

    http://android-tablet-products.blogspot.se/2016/08/onda-v80-se-80-inch-ogs-screen-tablet.html

    Antutu: ~55000 poäng
     
    Last edited by a moderator: 13 okt 2016
  2. dexpler

    dexpler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har precis fått hem 2 stycken, ska bli julklappar till barnen. Har inte hunnit testa så mycket än men jag tycker de verkar väldigt prisvärda. Jag köpte dem för 680kr styck på aliexpress (här) och åkte dessutom på hela 86kr i tullavgift (samt 125kr till Postnord för att administrera detta).

    Det finns ganska många 8-tumsplattor, med 1920x1200, Intel Bay-trail processor, 2GB/32GB för ungefär samma pris (Onda, Teclast, Pipo, Chuwi m.fl.) men det här var den enda jag hittade som inte hade både Windows och Android. Jag har inget intresse av en platta med Windows. Många verkar också anse att 32GB är för lite för dubbla operativsystem, det blir inte mycket kvar för appar/spel. Dessutom verkar inte SD-kortläsaren fungera i Windows på dessa plattor.

    Den kommer som sagt med Android 5.1, och det verkar vara en hyfsat bloat-fri installation. Google Play var installerat från början. Onda hade lagt in sin egen launcher men det är ju lätt att byta. Chrome flyter på bra, likaså Netflix och Plex. De kommer duga alldeles utmärkt för det jag tänkt ha dem till (film och enkla barnspel).

    Edit: Det verkar som om exfat inte stöds trots att det påstås i produktbeskrivningen.

    Edit 2: Den är rootad vid leverans.
     
    Last edited: 19 okt 2016
    Vispen74 gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 671
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur är högtalaren/ljudet?
     
  4. dexpler

    dexpler Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Högtalaren är inte så bra placerad, det är lätt att hålla för den i landskapsläge. Ljudet i sig är acceptabelt med tanke på priset.