Operatörlåst Legend

Discussion in 'Legend' started by freeij, Sep 26, 2010.

1. freeij

freeij Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Jag köpte min legend för snart ett halvår sen från telenor hemsida. Och jag fattar ju inte hur dum jag kunde vara som köpte den operatör låst..för jag har ju nu dock börjat tröttna på telenors priser osv. så jag skulle gärna vilja låsa upp min legend. Är det någon som vet hur? länka, berätta eller vad som helst för snart får jag panik damp på telenor ;)

2. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    6 månader tror jag är för kort tid, annars låser ju Telenor själv upp (för ett pris). Ska väl finnas rätt gott om företag som gör det åt dig, vi får se vad andra säger.

Mitt tips är att nästa gång ringer du kundtjänst istället. Då får man telefonen olåst :D Gäller att kunna sina små tricks ;)

3. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Är du saker på att den är låst? Jag har en legend från telenor och den fungerar med andra sim -kort (telia )

Edit: Det slog mig att du kanske köpt den med kontantkort. Ignorera mitt inlägg i så fall ;-)

4. freeij

freeij Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

japp jag har köpt den med kontantkort eller rättare sagt jag hade redan ett.. synd att jag inte tänkte på det. men finns det någon som kanske har lite tips på hur man kan göra detta gratis? :)