Problem med fringeravtrycksläsaren efter 7.1.2

Diskussion i 'Google Pixel' startad av Lezlow, 27 apr 2017.

  1. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är det fler som upplevt det här problemet?

    http://www.androidauthority.com/android-7-1-2-fingerprint-scanner-problem-764294/

    Jag uppdaterade till 7.1.2 i början av april och sen ca 2 veckor senare så slutade min fingeravtrycksläsare att fungera.

    Det stod "fingerprint hardware unavailable" och sen så reagerade den inte. När jag sedan startade om telefonen så försvann hela inställningsalternativet från Settings/Security.

    Jag testade factory reset och har även testat att flasha Factory image av 7.1.2 och sen även 7.1 men den fungerade fortfarande inte.

    Om man tittar lite på dessa forum så kan man se att det är ett väldigt omfattande problem:

    https://productforums.google.com/fo...1j74uAAAJ;context-place=forum/phone-by-google

    https://productforums.google.com/fo...ce=footer#!msg/nexus/vLbK8_TF7vE/m5LMBpYyCQAJ


    Förutom detta allvarliga fel så hade jag ett mindre problem med bluetooth mikrofonen som jag ska skriva om i en separat tråd.

    Så dessa två fel tillsammans gjorde att jag bestämde mig för att reklamera telefonen till Google. Att jag köpt den i Australien gör det hela mer komplicerat dock, då Google inte har garanti i hela världen.

    Så efter många samtal till Google supporten så har vi nu kommit fram till att jag får skicka in den och få en ny, men det måste ske inom Australien. Så jag har kontaktat en vän som bor där och skicka telefonen till honom, som ska sedan skicka till Google och få en ny tillbaka som han i sin tur skickar till mig.

    Nu får ja bara hoppas att tullen inte slänger på skatt när ersättningstelefonen kommer.
     
    Herrputte gillar detta.
  2. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Väldigt tråkigt att höra!
    Men tack vare dig så bestämmer jag mig nu att aldrig köpa mobil i utlandet. :/

    Hoppas det löser sig för dig!
     
  3. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hehe, ja nä det är nog vettigt. Hade aldrig gjort det om det hade varit möjligt att köpa Pixel i Sverige. Men jag har varit så grymt nöjd med den annars att det nästan har varit värt det. Lätt den bästa telefonen jag haft.

    Synd att Google inte har samma typ av garanti som Apple tex, där du kan få en ny var som helst i världen.
     
    Herrputte och Englund81 gillar detta.
  4. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu kan jag återkoppla att jag har fått en ny Pixel via garantin. Det skickades av mig till Australien, sen skickade min vän den till Google som hade adress i Hongkong å sen tillbaka till honom och sen tillbaka till mig. Tog 83 dagar, men glatt överraskad att det inte blev några tullavgifter, bara fraktkostnad på ca 500kr..
     
  5. Lezlow

    Lezlow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Men vågar inte uppgradera från 7.1 till 7.1.2 då jag fortfarande kan läsa på Google forum att folk har samma problem med fingeravtryckläsaren i 7.1.2