Problem: S2 vägrar ladda

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av FlashTec, 16 maj 2015.

  1. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej,

    Gummans S2 har nu av någon anledning slutat ladda. Sätter jag i mitt batteri i hennes mobil så startar den men även om den startar så vägrar den ladda. Laddaren fungerar i min mobil så det är inget fel på laddaren. Vad gör man?
     
  2. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Troligen fel på usb kontakten. Om du beställer en ny, kolla vilken revision du har först i telefonen, har för mig att de skiljer på dom och att det inte går att blanda.
     
  3. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ok finns det något bra ställe att beställa en ny ifrån? Självklart går det ju att googla fram ett svar på detta, dock långt ifrån alla aktörer på marknaden är ju bra så därför jag frågar.

    Efter att nu ha öppnat upp mobilen och kollat efter vilken version som behövdes så har det nu lagts en beställning på ett rev2.2 kort från en englandsbaserad firma på ebay, får väl se när det landar. Insåg dock att man måste vara lite uppmärksam när man gjorde beställningen, kollade först på ett hos en firma som bara skickade inom England vilket jag upptäckte efter att ha klickat på någon annan flik på sidan
     
    Last edited: 17 maj 2015