Problem: Softbrickat! HJÄLP

Discussion in 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' started by Tatty, Sep 8, 2012.

1. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Efter att jag lämnat ifrån mig mobilen fungerandes, upptäckte jag att den var död när jag kom tillbaka. Kom aldrig förbi Samsung-loggan, och batteriet vill inte ladda. Det enda jag kommer in, medans jag laddar mobilen, är "download mode". Jag har prövat flasha om osv, men Odin säger att pit-fil inte finns. Försöker flasha in den, men det går inte heller, prövat like olika varianter. Nu har jag hittat en tråd där de har samma problem, fast för Verizion.

Länk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1840030

Min fråga, är det någon som vet var jag får tag på internationella eller Svenska bootchains?

Tacksam för all hjälp!

2. Sonny

Sonny Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Egde

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Egde
  3. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

HUH!!! Jag har läst din tråd tidigare, håller tummarna att den blir fixad! Du måste meddela så fort du vet!

Under tiden letar jag vidare. Det finns människor som lyckats få igång mobilen igen med det sättet som står i länken ovanför, som haft samma problem som oss. Saken är den att de enda filerna jag hittar äe verizion-specifika.. Och man måste använda sin "egna".. Jag kan få tillgång till en annan likadan samsung, från Telenor den med, om någon vet vad för filer det är frågan om, och om man kan "extrahera" dem från mobilen på något sätt?

Det dumma är ju att jag måste vänta tills den 19 september innan hag kan låna den anda samsungen.. :(

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Jag har virrat bort mig lite i ditt inlägg. Vad är det du faktiskt gjort?

Har du försökt flasha en ROM med ODIN medan du haft "repartition" itryckt? Har du gjort det, utan att medföra en PIT-fil (typ formateringsschema), så kan konstiga saker hända.

Det jag vill att du gör nu, är att dra hem en mjukvara från Sammobile.com som är för din mobil, och sedan när du är i odin ENDAST välja auto reboot och F. Reset Time. Romen lägger du i PDA, ingen annan stans.

Posta sedan vad som händer.

5. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Den säger att "there is no PIT-partition"...

6. Ascii

MINA ENHETER

Jag googlade lite, och vissa verkar ha löst det med att byta USB-port och avinstallera drivrutiner (och låta dem ominstalleras)

Jag kan kolla runt lite mer och se vad jag hittar.

Tatty likes this.
  7. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat det med faktiskt! Även testat med olika pit-filer, och annat.. Men stoppar vid fail på partitioneringen..

8. Ascii

MINA ENHETER

Hur började det hela? Råkade du i början kryssa i att ompartitionera mobilen? Jag verkar inte hitta någon vettig lösning, så jag skulle rekommendera en av två saker du kan göra:

1. JTAG
    2. Skicka in mobilen till Samsung och säg att den bara dog för dig.

Om jag ska vara ärlig tror jag ditt NAND-minne har pajat, vilket orsakade det du först mötte, en död mobil och bara download-mode tillgängligt, för mobilen kan boota till download-mode trots pajat NAND.

Last edited: Sep 8, 2012
  9. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det hela började flera dagar efter att jag rootade mobilen. Den var bara död, helt av sig själv. Jag gjorde ingenting speciellt. Innan fungerade den precis som vanligt. Råkade inte kryssa i något.

Jaja, får se hur jag gör. Skicka den till Anovo är ju dödsdömt, det står ju att det är custom rom på den i downloadläge. Har fortfarande lite förhoppningsr dock. Har läst folk som lyckats fixa till det på sättet som finns i länken där jag postade första inlägget.. Tror de flashar nand med, eller något sådant. Problemet är ju bara att få samma filer som passar till den internationella Samsung galaxy s3.

Tack för att du orkade kika runt! Uppskattar jag verkligen!!

Ascii likes this.
  10. Ösregn

Ösregn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Brukar inte sånt gå att lösa med en usb-jigg? Finns någon svensk sida som säljer sånt vet jag..

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

11. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    En USB jig hjälper inte i det här läget. En jig nollställer inte nått i S3 som den gjorde i S2 och till download läget kommer ju TS redan nu.

Lycka till TS med luren.

12. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Puschar på lite igen..

Är det någon som vet var man kan hitta filer som motsvarar root99, VRALEC bootchain och VRALF bootchain som nämns i i bifogad tråd, till internationella varianten av samsung galaxy III?

Här kör man även "Nand erase all"... känns som om detta kan vara mitt sista hopp!

13. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

14. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack!

15. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dumfråga, funkar KIES under Download Mode läget?

16. Tatty

Tatty Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kies ansluter bara hela tiden och kommer inte därifrån.. eller rättare sagt, jag kommer inte längre än så.

17. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Kies måste vara helt avstängt och inte ligga och lura i bakgrunden. Om du är i download mode och ska flasha i Odin. (Odin funkar INTE om Kies är igång)

18. Chelsea

Chelsea Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag öppnade aktivitetshanteraren. Markerade processer och väljer att visa processer för alla användare. Sedan sorterar jag processlistan i bokstavsording (klicka på headern). Leta upp alla processer med namn Kies och stoppa dem.

Det borde hjälpa.