TV-ut

Discussion in 'Galaxy S' started by mickeko, Jun 28, 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Skaffade mig en TV-ut kabel idag, och känner mig lite besviken. Får "tearing" i alla program på tv-bilden (tydligast är det om man kör en film som panorerar snabbt med kameran). Pratade med supporten på Samsung, och de provade hos sig och fick samma problem. Dock (sa han) skickade han iväg en anmälan om det problemet till firmwareteknikerna i hopp om att det ev kan lösas.

Men jag tänkte att det kanske redan är fixat i FB firmwaren som ni mer modiga labbar med, så undrar om det är nån av er som har möjlighet att testa? Skulle vara skönt om det löser sig så jag kan titta på film på TVn från telefonen utan att irritera mig på flimmer i bilden.

2. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Och TV ut-kabeln använder 3,5 mm hörlursutgången, är det så? "Skaffade mig"? Finns inte inkluderad i boxen? Vad kostade den?

Synd om det är "tearing" f ö...

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Följde inte med nån kabel för tv ut. Så jag köpte en originalkabel på webhallen för 125kr. Finns även kabel med 3,5mm till 3xRCA på clas ohlson för 99kr som antagligen fungerar lika bra.

4. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Ok, video ut genom 3,5 mm hörlursuttaget är en klassiker. Hade jag på min gamla Nokia N95 t ex.

Det får väl ändå skrivas på SGS' minuskonto att ingen mini/micro-HDMI-utgång finns. Både Motorola Droid och HTC Evo 4G har det, vad jag vet. Å andra sidan har de inte DLNA, tror jag.