U8100 Kalender

Discussion in 'U8100/U8110 & U8500' started by Alfred, May 5, 2011.

1. Alfred

Alfred Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör Microsoft Outlook och synkroniserar problemfritt med min gamla Nokia. Men när jag synkroniserar med Huawei 8100 så blir det kaotiskt. Flera noteringar hamnar på fel datum etc. Detta innebär att det också blir slask i det som jag har i min PC (MS Outloook) och tar evigheter att rätta till.

Finns någon lösning eller skall jag bara glömma kalendern i 8100. Litet trist.

Någon som brottats med detta problem?

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

nu vet jag inte om du menar att: du syncar över nätet mot en exchange-server men använder outlook på din dator, eller inte

om så är fallet, har jag gjort det med min u8100 och det fungerade bra

om du kör någon form av lokalsync med sladd eller liknande, har jag ingen aning om hur det fungerar

3. Alfred

Alfred Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör med USB-kabel mellan PC och Nokiatelefon. Funkar perfekt.
    När jag ansluter u8100 med samma kabel mot PC så blir det "slask i given". Dubbleringar på olika datum etc.

Således kör jag helt lokalt. Och konstaterar att u8100 inte vill synkronisera med MS Outlook. Vill Googles inte spela med MicroSoft?

4. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

nu kan inte jag svara för hur alla andra använder sin telefon, men jag tror tiden när man "syncade" sin telefon i en docka på skrivbordet är över

försök att istället synca direkt mot det e-post konto du använder till outlook så bör du få mycket bättre resultat och dessutom ständigt vara uppkopplad med e-post och möten

och som svar på din fråga, nej jag tror inte riktigt google vill vara kompatibla med Microsoft

Last edited: May 6, 2011
  5. Alfred

Alfred Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, tack för svar. Men att synca direkt mot e-postkonto överstiger min kompetensnivå (senior á 69 solvarv. pancho. :)

6. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

man behöver inte nedvärdera sin förmåga för att man blir hänvisad till Dorodelen av telefonmontern

av ditt svar antar jag att det inte handlar om att synca din kalender mot en exchange-server på ett företag, det är mer tänkbart att du har ett e-postkonto hos din internetleverantör

det finns fortfarande en lösning med att du skaffar ett gmail-konto och installerar deras syncklient för outlookkalendern, efter det kan du synca över telefonnätet med din telefon. det är inte helt enkelt, men heller inte omöjligt. att tänka på är att telefonen måste koppla upp sig och det kan medföra extra kostnader.

om du vill ha steg för steg kan jag nog knappa ihop enklare info

7. Alfred

Alfred Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för hjälp, men jag tror att jag avvaktar. Jag får nöja mig med att ha kalendern i min desktop och laptop tillsvidare. Dessutom har jag min lilla Nokia ExpressMusic med "huvudabonnemang".