Fråga: Uppdatering OTA

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Marie71, Oct 17, 2011.

1. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

En snabb fråga - är det någon som kunnat uppdatera till 2.3.4 via OTA?? Jag använder inte det där KIES. Men nu ser jag folk som uppdaterat även till 2.3.5 vad nu det innebär.

Varför ska man uppdatera om telefonen fungerar som den ska? Har inga problem med min telefon alls, och det är ju skönt om det fortsätter så?

Idag hade jag äntligen fått nya market (inte för att jag egentligen har "saknat" den, och hade jag inte läst detta forum hade jag inte ens vetat om det eller brytt mig. ;) Men ändå, fasligt vad tid det tog!)

2. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag inte har helt fel ska man väl kunna uppdatera OTA sen 2.3.4. Funkade dock inte för mig, fick köra in 2.3.5 via KIES.

Anledningen att folk uppdaterar är att det medför tweaks och andra nya saker till mobilen. Många har t.ex. fått mkt bättre batteritid. För vissa (ett få antal) har den blivit sämre. Blandade meningar men generellt så blir mobilen snäppet bättre, snäppet vassare.

Vissa visuella ändringar som blir är nog p.g.a ICS som mest troligast släpps tills S2 inom sin tid. "Förbereder" mobilen lite inför det :)

För övrigt är jag väldigt nöjd med 2.3.5 :)

3. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ibland vet man inte vad som är fel förrän man testat något nyare.
    Det kanske visar sig att du får bättre batteritid, bättre samtalskvalité, bättre mottagning när du uppdaterar, men de kanske inte är tillräckligt dåliga för att du ska störa dig på dem i förstaläget.

4. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

2.3.5 suger...

2.3.3 är den bästa versionen

5. Marie71

MINA ENHETER

Jag har inte upptäckt några konstigheter överhuvudtaget hittills med telefonen. Batteritiden blev bättre efter att jag hade laddat den några gånger. Nu håller den upp till två dagar standby. Det är godkänt? Det är klart att den inte mäter sig med min gamla Sony Ericsson som höll en vecka typ, men det kan man ju jämföra med heller och ingen uppdatering i världen kommer någonsin göra att batteriet håller så länge heller. :)

Mottagningen kunde vara bättre i t.ex. tunnelbanan då den ofta tappar och man måste starta om telefonen för att få täckning igen, men annars helt ok. (Men är det telefonen, eller är det Tele2??)

Men oavsett vilket så kan jag inte uppdatera telefonen som det verkar eftersom den inte hittar några programuppdateringar OTA.

Är det så att 2.3.4 inte finns än OTA eller är det knas för mig?

6. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Älskar folk med slagkraftiga argument till varför en sak är bättre än en annan!

7. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

2.3.3 stödjer inte OTA. Däremot vad jag hört ska 2.3.4 göra det (men gick inte å ta hem 2.3.5 OTA för mig).

Plugga in S2an i KIES å uppdatera om du nu vill ha 2.3.5. Kommer ju komma fler uppdateringar sen som du säkert vill fixa ändå. Lika bra och hålla mobilen up to date :)

8. Marie71

MINA ENHETER

Men vad är det då den söker efter för uppdateringar om det inte fungerar OTA - då borde det väl inte gå att söka alls i så fall?

Jag är 99% säker på att jag har uppdaterat telefonen den vägen en gång - vad var då det?

Vill helst inte använda det där Kies, verkar vara så struligt. Men det verkar ju vara enda sättet att få en uppdatering då eftersom den versionen jag har tydligen inte stödjer uppdatering via telefonen...

9. coolermaster99

MINA ENHETER

2.3.3 har inga grova problem. därav
    bästa versionen :)

10. svartis

svartis Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Förutom batterydrain. ;)

11. coolermaster99

MINA ENHETER

mitt batteri varar ca 14 timmar rätt heavy usage :) så ja e jäkligt nöjd me batteriet ^^