Problem: Uppdateringsproblem.

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by apjufe, Oct 19, 2011.

1. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fortfarande version 2.3.3 och har problem vid uppdatering.
    Detta är vad jag ser då jag har telefonen kopplad till Kies;

Har senaste versionen av Kies installerad så det är inte problemet, har t.om testat att återställa telefonen och ominstallera Kies ett antal gånger.

Skulle verkligen behöva hjälp med detta, vet att det är möjligt att flasha in senaste firmwares men det känns onödigt och detta ska ju fungera.

"Inbyggd programvara, aktuell version: PDA:KF3 / PHONE:KE7 / CSC:KF1 (KOR)"

Last edited: Oct 19, 2011
  2. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

3. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Svårt och se på bilden men det verkar som om du inte har en svensksåld telefon tänkte på koden längst till höger i raden (kor eller xor) svårt och se på bilden NEE ska det stå om den är svensksåld

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

4. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

KOR står det ja. Hmm låter väldigt skumt eftersom den är inköpt på Telia. Men vad finns det då att göra åt saken? jag ska väl ändå kunna uppdatera skiten genom Kies? ska jag prata med Telia?

Last edited: Oct 19, 2011
  5. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Det finns inga Teliaprogram på telefonen? I så fall är den brandad av Telia. Då måste du vänta tills dom släpps ut på Kies. Jag vet inte hur de är med Telia kunder men polaren har Tre. Han får alltid vänta längre på sina uppdateringar för de ska först brandas av Tre innan dom kommer ut på Kies.

Bara några halvdumma frågor här:
    För att uppdateringen ska fungera så måste du:
    Köra med Stock Launcher.
    Inte ha igång USB-felsökningsläget.
    Använd USB-portarna på baksidan på din dator då dom är strömstarkare.

Fast din kies verkar ju ha kontakt med din telefon ordentligt.. så du har väl allt rätt där. Skumt. Vad säger OTA kontrollen? Inga uppdateringar där? (Hemskärm -> Meny -> Inställningar -> Om Telefonen -> Programuppdateringar... Sök uppdatering).

apjufe likes this.
  6. apjufe

apjufe Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag var in på Telia idag och killen där verkade helt nollad och förstod ingenting. Jag ringde sedan Samsungs support och han berättade att de som är bundna till Telia får inte uppdateringarna direkt utan de måste gå genom Telia först. Så jag antar att det är problemet.

Men... Killen på Samsung tyckte det verkade jävligt skumt att jag hade (KOR) istället för (NEE) så han skulle kika lite mer på det. Han antog att Telias verkstad har stoppat in reservdelar i min telefon från Korea. (Lämnade in den tidigare för andra problem) - Mainboard bytt.

OTA hittar inga uppdateringar heller.