USB-problem

Discussion in 'Övriga tablets' started by johcarl, Mar 18, 2013.

1. johcarl

johcarl Baby Droid Medlem

Operatör:
    comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Operatör:
    comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Köpte denna Surfplatta från Kina: http://www.dhgate.com/wholesale-9-q...oid-4/p-ff8080813c4344a4013c709c046e11a4.html

Den fungerar klockrent :-).

Men när jag kopplar in den till pc'n via usb, står det "flyttbar disk" men sen kan jag ej klicka på den då texten "Sätt in en disk i flyttbar disk" kommer upp.
    Har fått drivrutiner från lev. och i enhetshanteraren står den som "ADB-device"

Vad skall jag göra för att pc'n skall hitta den och jag kan föra över filer till/från plattan???

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att slå av USB-felsökning, ligger oftast under "utvecklaralternativ". I engelsk OSD heter det USB-debugging som ligger under "developer options".

ADB-drivrutinen du fått är för felsökning och inte för USB-masslagring. Om din platta har två USB-portar så skall du inte ansluta i den som "host" utan i den som bara heter USB.

Nu vet jag inte vilken windowsversion du har men tex XP hade problem med att den hade förinställt för få enhetsbokstäver. Då behöver man gå in i kontrollpanelen, administrationsverktyg och sätta "last drive letter" till typ Z eftersom lite USB minnen, externa hårddiskar mm redan upptagit de tilldelade enhetsbokstäverna. Detta är nog löst i senare versioner vill jag minnas.

3. johcarl

johcarl Baby Droid Medlem

Operatör:
    comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Operatör:
    comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nu fungerar det!
    Fick plötsligt upp en ruta "aktivera USB-lagring" vid inkoppling och sen så blev det bra (dock är USB-felsökning påslagen) ;-)