Upplever också lite problem med MCR 3.1 att den blir långsam efter ett par dagars körande. Vet inte riktigt varför det händer vissa och inte andra. Har dock planer på att vid tillfälle blåsa hela telefonen, formatera om minneskortet (kör swap, ext4 och fat32 nu även om swap inte används) och börja om. Ska sedan se lite hur det fungerar och håller sig. Får se var det slutar. Även göra wipe eftersom jag inte kan installera HTC's widgets efter att ha kört en wipe innan 3.0...
Kanske något att undersöka dock, om vi som upplever slöhet med MCR3.1 efter några dagars användning installerar om, kör wipe eller vad vi nu gör och vad det har för effekt. Jag återkommer när jag orkat engagera mig i att blåsa min telefon (blir väl troligen efter att MCR3.2 släppts).
Gällande vilken ROM man ska använda så vågar jag inte riktigt ge mig på annat än officiell HTC ROM eller MoDaCo. Visst vore det roligt att testa Android 2.x på telefonen men jag är alldeles för beroende av min telefon för att ge mig på något sådant. Att ljud via bluetooth verkar fungera allmänt dåligt på alla sådana ROM'ar gör sitt till med. Använder mitt trådlösa headset väldigt ofta varje dag.
I slutändan handlar det trots allt bara om hur beroende man är av telefonen. Med en Nandroid-backup är det inte alltför svårt att byta tillbaka efter att ha testat en annan ROM.
Last edited: Jan 20, 2010