Visar äldsta meddelandet först, inte nyaste. Hur fixar man det?

Diskussion i 'Legend' startad av xtreme, 26 sept 2010.

  1. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Både tjejen och jag har en HTC legend med senaste uppdateringen och använder samma (standard) meddelandemjukvara. På min telefon visas meddelande som de ska, dvs rullistan är längst ner i meddelandelistan så att man ser det senaste meddelandet först. Vill jag se äldre rullar jag upp. På tjejens har detta ändrats utan att vi vet varför. När hon får ett meddelande hamnar det längst ner i listan (precis som på min) men rullistan är högst upp (dvs vid det äldsta meddelandet). Detta gör att för att läsa det nyaste måste hon rulla genom hela listan varje gång hon får ett sms. Hur fixar man det? Någon inställning.
     
  2. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Bugg i och med senaste uppdateringen. Jag trötta själv efter ett tag och gjorde som många andra, la in Handcent. Funkade faktiskt så bra att jag nästan ångrar att jag inte gjorde det tidigare :)
     
  3. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag lade också in Handcent till slut pga detta. Väl värt att prova!
     
  4. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fast hur kan det komma sig att trots vi har samma telefon och båda uppdaterade till senaste versionen så har tjejen problem men inte jag.
     
  5. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Är du SÄKER på att ni har samma version? Htc lade nämligen ut senaste uppdateringen, men tog tillbaka den igen när smsbuggen uppmärksammades. Det går således inte att få tag på den senaste versionen längre.

    Så din tjej kanske uppdaterade sin telefon före dig och fick den senaste uppdateringen med smsbuggen. Sen när du skulle uppdatera din så hade htc redan tagit bort den senaste uppdateringen så att du nu kör den näst senaste? =P

    Kolla så att ni verkligen kör samma uppdatering. För som sagt, uppdaterar man en legend nu så får man den NÄST senaste uppdateringen, inte den nya med smsbuggen