Wifi fråga

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by eldrood, Nov 10, 2010.

1. eldrood

eldrood Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan sitter här med en ny x10 med tre och är skitnöjd dock en fråga som jag inte fattar är om det går att koppla in telefon med datorn via wifi/wlan och hur gör man det?

2. nioh

nioh Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det fungerar jättebra.
    Gör så här.

Gå till \Inställningar\Trådlöst och nätverk\Wi-fi-inställningar
    Där kan du söka efter trådlösa nätverk och göra de nödvändiga konfigurationer som krävs (Ex ange lösenord).
    Fullt stöd för både wep och wpa finns. Jag kör wpa-krypterat nät på mitt eget trådlösa nät och det anslöt min X10i utan problem till, både när den hade Android 1.6 och nu efter uppdateringen till 2.1

Lycka till.

3. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

min X10 vill inte ansluta till min router :( hur många ggr jag än trycker på anslut så vägrar den. hjälp!

4. nioh

nioh Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

@Johankp

Försök ansluta igen ett par gånger och kolla loggen i din router samtidigt så kan det mycket väl stå där varför den inte accepterar anslutning från din telefon. För uppenbarligen hittar du det trådlösa nätet, och då ser sannolikt routern din telefon också.

Du kan också försöka att konfa den manuellt i anslutningen mot ditt trådlösa nät, det kan lösa problemet.

5. Sjöman

Sjöman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag hade problem med mitt nätverk som innehöll "ö" i namnet, kolla så att du inte använder skumma tecken eller nåt sånt, det fungerar felfritt med dator/ps3 men min telefon vägrade ansluta :/ bytte till ett "o" och då funkade det direkt :)

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Man ska alltid använda sig av a-z och inte förutsätta att de som utvecklat det hela
    ens VET vad åäö är.

Det borde säga sig självt att svenskan inte är ett internationellt språk. :)