Fråga: Wipe Frågan

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by tokayto, Dec 17, 2011.

1. tokayto

tokayto Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

När vi flashar en ny rom gör vi wipe eller hur ?

Wipe Data/factory reset och wipe cache partition kör vi.

Om vi inte tar ut simkortet ska det ta bort alla kontakter som finns i simkortet också eller inte ? Har flashat TurkbeyROm V.29.3 men kan inta hitta kontakter. Jag undrar om jag tog bort dem när jag gjorde wipe :( ?

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nope. En ny installation tar inte bort SIM-kontakter. Finns det däremot ingen möjlighet i rommen att visa SIM-kontakter så ser du dom inte. Öppna kontakter, -> tryck menyknapp -> Mer -> Displayalternativ och se till att SIM-kontakter är förbockat. På vissa roms finns inte detta alternativ och då är det scheisse om man sparat på SIM-kortet.

För att förenkla så använd i stället google/gmail och synka upp dina kontakter där så slipper du detta "problem". Då har du dina kontakter tillbaka varje gång du flashar en ny rom (eller bytar till en annan Androidlur) och loggar in på ditt google-konto.

tokayto likes this.
  3. Rossow

Rossow Kid Droid Medlem

Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    IFån 6
    När du flashar en wipefri rom behöver du inte göra någon factory reset. Det sparar massor med jobb..

4. tokayto

tokayto Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är förbockat men ändå ser jag inte mina kontakter ja nu blir en ny rom för mig. Tack för hjälpen.
    Ja wipe skapar mycket jobb efter ny rom men för vissa rom måste man göra det annars laggar mycket.