CaptainC
Senaste aktivitet:
18 apr 2024 kl 09:05
Blev medlem:
25 dec 2009
Inlägg:
2 149
Mottagna gillanden:
2 319
Födelsedag:
november 7
Ort:
Malmö

CaptainC

Professional Droid, från Malmö

Medlem
CaptainC sågs senast:
18 apr 2024 kl 09:05
    1. TrueDesire
      TrueDesire
      det som känns mest från 4.3 till 4 är nog att surfa på internet, men ja, jag kan surfa bra mycket längre tid på min SGS så det är nog ingen nackdel ;)
      skrev precis i en tråd att jag är inne på 2a laddningen på SGS och den har hållt 15timmar batteri på 49%, medans 1 timme surf på DHD med mp3 (så jag surfar på SGS också) drog ner batteriet till 50%..
      Upplevde färgerna som "grå-dassiga" om du förstår mitt uttryck på DHD :p

      Men jag håller med dig angående storlek :)
      medans jag väntade på min nya SGS hade jag min gamla LG Viewty, 3" är LITET haha.
      Formen på SGS har verkligen sålt sig in på mig, den är extremt smidig att ha och göra med.
      Vad fick du för känsla när du prövade DHD lite snabbt?
      Jag gillade inte alls kameran som tryckte mot benet, ändrade man så skärmen var mot benet kändes det som något stort låg och tryckte och ja, den är ju rätt klumpig hehe.
    2. TrueDesire
      TrueDesire
      ljudet är klart sämre, jag hör bra mycket bättre i SGS mot DHD, även mottagningen är starkare. (samma simkort samma område / hem)
      jag använder koss lurar så kan inte uttala mig om lurarna på så sätt, men helt klart ok :D
    3. TrueDesire
      TrueDesire
      japp köpte en SGS som kom med 2.2 :)
      direkt, skärmen, vad jag saknat den haha.
      DHD upplevs pixlig och "matt".
      visade min sambo och min syster SGS de håller med mig att bara skärmen och större mängd lagringsminne gör att man hellre tar SGS :p

      responsen är alltid välkommen som sagt, mycket bättre än DHD.
      det som jag fann lite bättre på DHD var att out of the box, kunde jag surfa på mobilen via datorn. så jag kunde ladda ner spel eller spela pocket legends eller andra online baserade spel utan lagg (bredband till dator , sedan via usb till mobil)

      batteriet på 1230mah på DHD, tog slut SNABBT.
      jag surfade i ca 1 timma och batteriet var nere på 50%
      SGS håller bra mycket längre.

      om DHD hade 1500mah batteri eller större, och en s-amoled skärm, samt samma digitizer som SGS, DÅ, hade jag behållt den hehe.
    4. TrueDesire
      TrueDesire
      det blev en SGS i alla fall? :)
    5. sannispannisen
    6. sannispannisen
      sannispannisen
      gillar din beskrivning av ROM ha ha!!:D
    7. TrueDesire
      TrueDesire
      bilderna på DHD blir dock suddiga då den inte kan fokucera när det är lite halv mörkt
      så det är lite hugget som stucket, mörker läget på SGS fungerar trots allt.
      men i total mörker, så är det bara DHD som kan ta bilder
    8. TrueDesire
      TrueDesire
      Pröva att gå till media markt, starta om DHD exemplaret som finns i affären och sedan prova den lite :)

      Jag gillar den skarpt, men saknar bara de små små sakerna jag föredrog med SGS.
      Batteriet exempelvis och skärmen framför allt är något man saknar.
      Plus högtalaren för min del låter för lite så det är lätt hänt man missar samtal (subjektivt)

      Desire HD är i toppen av smartphones, du kommer inte bli missnöjd om du köper en :)

      Jag tycker nu i efterhand att SGS upplevs som "liten" haha, det blir väll så när man föredrar större skärmar.
      Om du ska kolla på film på någon av dom, så hade jag nog tagit SGS pga dens svärta i och med s-amoled skärmen, samt filmer flyter på bra mycket bättre och klarar fler codecs.

      multitasking klart bättre på DHD, 768mb ram gör sitt!
      webläsaren i DHD måste jag nog säga är bättre pga ram när man har fler flikar uppe etc.

      långt meddelande men är det något mer bara fråga! :)
    9. TrueDesire
      TrueDesire
      Hej!
      Ingen fara bara att fråga på.
      Kameran i SGS är enbart bättre så länge det finns ljus till den, annars är DHD's 'bättre'
      exempelvis att ta kort inomhus med kanske 40W i taket som lyser ner är inget sgs klarade av direkt.
      Jag formulerade mig lite för hastigt kanske angående kameran där då, men om vi säger så här, DHD är bättre 2/3 delar av dagen medans SGS tar bättre bilder när den väl har ljus :)

      just responsen i touchen är väll vanesak, men då jag haft båda så tycke jag att ange sms/adresser etc när man använder inbyggda tangentbordet saknar man självklart känslan på SGS.
      Om du kollar testerna här på swedroid ser du att SGS ligger över DHD i respons :)
      men inget man inte kan överleva som sagt.

      Man måste dock byta minneskortet på DHD till snabbare diton, då den inte är så snabb som mobilen vill ha.
  • Laddar...
  • Laddar...
  • Om

    Födelsedag:
    november 7
    Ort:
    Malmö
    pilla i näsan

    Signatur

    Sitter en odis smula under g-knappen så g-trycket registreras inte alltid :)
  • Laddar...