Jag har ett problem med min lur, och vill gärna veta om fler av er känner igen det här.
Jag bor i en källare (kan man kalla det) utan täckning. På utsidan av huset är det full 3G täckning. Problemet är att när man kommer ut, och mobilen visar full 3G täckning på skärmen, så tar den ner bara ca 0,08-10 mb/s!!
Jag får starta om min mobil nästan varje gång jag kommer ut. Ibland nöjer den sig med att man sätter den i flygplansläge och tillbaka för att erhålla 3G täckning.
Jag har haft min mobil inne på service 3 ggr!! Första gången bytte de antenn och bakstycke, men mobilen var oförändrad när jag fick hem den.
De två senaste gångerna har jag fått mobilen i retur utan åtgärd. "Inget fel konstaterat"!!
Jag har pratat med en tekniker hos min leverantör (Tele 2), och de har inte något fel på deras nät.
Samsung hävdar bestämt att det inte är något fel på mobilen. Min leverantör hävdar att det inte är fel på nätet. Vad ska jag göra för att få rätt?
Här följer några rader från Swedroids egna test av mobilen.
"3G-buggen som vi nämnde i stycket här ovan tar sig uttryck i att vårt exemplar av Galaxy S en handfull gånger under våra testveckor har haft stora svårigheter med att få tillbaka datatrafiken via 3G/HSDPA då vi återvänder till normalt läge efter att ha haft datatrafiken avstängd med appen APNdroid. 3G-/HSDPA-ikonen i statusfältet kommer tillbaka som den skall, men datatrafiken förblir trots detta död. När detta har inträffat så har inte ens pendling till och från flygplansläge har fungerat, utan vi har tvingats till en allt annat än glamorös omstart av telefonen. Vi vet inte om detta beror på telefonens mjukvara eller om APNdroid mot förmodan kan vara boven i dramat, men vi gissar att det är det förstnämnda då APNdroid trots allt fungerar felfritt på Galaxy S nio av tio gånger, samt på alla andra telefoner som vi har testat. Vi har kontaktat Samsung rörande detta och har blivit informerade om att man arbetar på det."
https://swedroid.se/samsung-galaxy-s/
Last edited: 31 januari 2011