Alarmen bråkar -.-'

Diskussion i 'Hero' startad av vonohlsson, 7 juni 2010.

1. vonohlsson

vonohlsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltid något. Mina alarm har bråkat med mig ett tag nu. Varje morgon är det meningen att min hjälte ska väcka mig klockan fem med både vibration och ljud. Vibrationen funkar utmärkt men ljudet har slutat att spelas upp... har knepat och knåpat hit och dit men ändå är det bara vibrationer... som jag dessutom inte vaknar av. Någon med en vettig lösning? Kanske dags att uppgradera...

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Prova volymknapparna medan du ställer in tiden för larmet. Eller skaffa t.ex. Soundmanager för att ställa in alarmvolymen där.

3. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Taskkillers är notoriskt kända för att bråka med ditt alarm och dessutom onödiga. Använder du dig av någon form av taskkiller är ett hett tips att skippa det. Dock säger du att den vibrerar så det låter som att du bara råkat dra ner volymen? Går du in på alarm-menyn och sedan för att välja alarmton så kan du höja och sänka volymen, om jag inte minns fel. Annars finns det applikationer, vill minnas att jag använde en som heter "Volume Control" i min Hero.

4. granen

granen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder appen alarmed lite.

Hade samma problem förut och vet inte riktigt vad det berodde på. Lite för mycket kryddor i soppan för att ta reda på vad det var, så att säga. Det sköna med alarmed som jag ser det är att den går att ställa in på successiv ökning i volym (välj typ en sekund om du inte vill ha detta) men låt funktionen vara på.

Sedan jag installerade denna app försvann problemet. Körde Task killer förut men lade självklart till denna under ignore list.

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du har råkat ut för volymbyggen :) beskrivning och lösning finns i wikin
    https://swedroid.se/wiki/index.php/Vanliga_problem

6. vonohlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt underbara svar måste jag säga! Tur man har Swedroid och dess anhängare :) tack för alla svar och smarta lösningar :)

7. vonohlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm... testade det där med volymknapparna. Funkade inte :cry: vaknade inte vid 7 som jag hade ställt alarmet på. Så ska testa något program i butiken. Något tips på bra program?

8. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tja, om det nu inte är så att dina taskhanteringsprogram dödar larmprocessen (vilket är mest troligast, avinstallera dem helt) så kanske det helt enkelt att du är för trött och går i sömnen och stänger av larmet. ;)

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Du måste vara inne i menyn där du väljer alarmljud för att kunna ändra ljudnivån med volymknapparna. Det räcker alltså inte med att vara där du ställer in tiden.

Sök på market efter audiomanager eller sound manager, det finns flera olika.

10. vonohlsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mja, tror inte det xD Kollar alltid igenom vad som stängas av skall :) (eller kan taskkiller stänga av något utan att man har bockat i det?).

I'll check the market right now :)