Problem: Ang. garanti

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av svartaforet, 26 juli 2013.

  1. svartaforet

    svartaforet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 december 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    jag köpte min nexus 4 via halebop's hemsida.
    Men det var såhär att jag tappade mobilen och skärmen sprack.
    Så jag skickade in den till "mytrendyphone" och de fixade det, men tyvärr kom den tillbaka med ytligare ett fel, att volymknappen "ner" inte funkar.

    Men jag tänkte att jag orkade leva med det. Men nu glappar hdmi ingången så jag kan knappt ladda mobilen.

    Men, nu till min fråga!
    Funkar min garanti på halebop fast jag skickade in min mobil till "mytrendyphone".
    Och tror de att de fixar båda felen gratis?

    //Henrik
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 januari 2012
    Inlägg:
    1.958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Du borde väl inte ens behöva berätta att skärmen varit sprucken sedan fixad.
    Skicka in den och se vad dom säger.
     
    Last edited: 26 juli 2013
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 oktober 2009
    Inlägg:
    1.807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Så fort du eller någon icke-auktoriserad verkstad öppnar luren bryts garantin.

    Du kan prova att skicka in den, men om de upptäcker att den varit öppnad lär du få tillbaks den utan åtgärd.