Problem: Batterietiden

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av abdullah97, 23 januari 2012.

1. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej swedroid!
    Jag har en 2 veckor gammal samsung galaxy s2.
    Jag är nöjd med allt från telefonen utan battrietiden. Jag använder den mycket ock battriet tar slit snabbt

min väns htc sensation xe ock iphone 4 hade mer än 50% battrietid i slutet av skoldagen medans min s2 var död.

så finns det bättre battrier man kam köpa? om ja vart då? hur mycket kan det kosta? kan bättre battrier än den jag fick med i s2 förstöra telefpnen?

yack.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

3. ludde28

ludde28 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    Min S2:an håller ungefär en dags användning 7-22 (2.3.5 rotad).
    Nu testade jag att stänga av 3G via APNdroid-appen dvs ingen datatrafik (har den alltid av då jag har inte fri surf)
    Ingen WIFI på
    Endast samtal typ 2-3 korta/dag
    inga SMS
    efter 52timmar har jag 50% kvar.
    Altså S2:an används just nu som vanlig telefon.
    Ganska tråkig experiment ;-)
    Ni som har dålig batteritid, kan göra samma experiment.

De appar som är alltid igång:
    APNdroid pro
    3G Watchdog pro (koll på att ingen datatrafik via 3g sker)
    Viber
    ClockSync (klockan drar sig ganska mkt.)
    Mr. Number (slipper oönskade samtal)
    Screebl pro (låter skärmen vara på när man använder tel, och släcker skärmen snabbt när man inte använder den, mkt bra app)
    Total recall

Last edited: 24 januari 2012
  4. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tack ska testa en battery saver app

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Batteritiden ska överlag vara bättre än sensation, men sen beror det ju på vad man gör med luren också.. Har du tex chattprogram som håller telefonen igång så blir batteritiden lidande, spelar du spel som använder den kraftfulla processorn (du känner att telen blir varm) så kan telefonen kräma ur sig lite väl fort.. Om du inte vill ändra dina användarvanor så kan jag rekommendera att du skaffar någon typ av powerpack att ha som backup Powerpack > Laddningsbara batterier | Kjell.com

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Kan även jag tipsa om 2000mAh-batteriet från Samsung själva, dock på webhallen då CDON ibland kan vara helt urusla på leveranstider och service (om du nu har en webhallen-butik nära dig eller hellre beställer därifrån). HELA din mobiltelefon kommer då (med det nya medföljande skalet) vara lika tjock som den tjockaste delen på din telefon just nu, vilket många bara tycker är skönt! Dock passar inte ALLA skydd till den längre, men vissa gör det.

http://www.webhallen.com/hemelektronik/140264-samsung_galaxy_s_ii_extended_battery_kit

7. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

jag har beställt grejer från cdon fem gånger det senaste halvåret, saker som de haft i lager ska tilläggas, och alla fem beställningarna har kommit fram innan lunch dagen efter jag la beställningen.

servicen vet jag dock inget om, men vem bryr sig om garanti och sånt på nåt som kostar så lite som det här batteriet? inte värt besväret.

jag kan också rekomendera 2Ah-b atteriet. jag har sjukt grym batteritid med min, ur det hänseendet, välkonfigurerade telefon med gMIUI och SiyahKernel. Laddar telefonen varannan natt och har ändå kanske 20% kvar när laddaren åker i.

Standby-tiden är också ruskigt bra, drar mindre än 0,5% i timmen med WiFi på.

Utöver det så blir telefonen snyggare och ligger bättre i handen med det batteriet.

8. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag rekomenderar dig istället att köpa lösa batterier och en batteriladdare på ebay för de 270 kronorna, mycket mer värt då batterierna kommer från kina och är således billiga, håller inte lika länge som orginal men vad gör det om du har med dig tre stycken i väskan?

9. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Precis, eller om ditt kinabatteri bränner indikatorkretsen på moderkortet. Visst, telefonen går inte att använda till mycket mer än ett grytunderlägg - men vad gör det ;)

Nej, men allvarligt talat... Mitt råd: håll dig borta från okänd ebaytredje part, får du en dålig vara kan det gå illa... Telefonen kan lägga av, batteriet kan gå upp i rök.. Googla li-on explosions eller liknande så förstår du vad jag menar. Vissa kinesiska löpande band fabriker har inte kvalitetskoll i närheten av vad de borde. Verrox verkar ha haft en bra upplevelse, det är inte lika säkert att du får det...

Last edited: 25 januari 2012
  10. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Om man ska se det positivt får man ett jävligt fräscht grytunderlägg! ;)

Om du vill ha lite mer kvalitet, kolla in anker, jag vet inga som har haft dåliga upplevelser (ej inräknat den gamla laddaren) med dom, två batterier och en laddare för 20 dollar.

Men det är upp till dig faktiskt, jag har använt kinabatterier sen min 3210'a och har klarat mig, men dessa fabriker har rätt usel koll, så det kan vara värt att tänka efter före.

11. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Eftersom det ändå är en tråd uppe; angående extended battery som håller 20% längre, är det värt att köpa det batteriet? Jag gillar verkligen hur slim min mobil är nu, hur känns den att ha med det nya batteriet i, fysiskt? Blir den klumpigare eller känns den fortfarande slim?

12. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Ja den blir lite klumpigare men ligger samtidigt bättre i handen.
    Jag hade skal på innan och uppfattar mobilen fortfarande slimmare än med skal+originalbatteri.
    I min mening är det värt det, jag är iallafall nöjd... men kolla rundor i extended batterytråden, har för mig att alla inte var lika positiva som jag.

harull93 gillar detta.
  13. Absinis

Absinis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Dra ner ljus styrkan på skärmen, gör enorm skillnad! :D
    Spelat en hel dag i skolan nästan, men har ca 50% kvar av batteriet :)

14. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Dra ner ljusstyrkan och slå på vanliga energisparläget i menyn så kör man ju lätt flera dagar

Men så jobbigt är det inte att plugga i laddaren när man går och sover

15. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Kan rekommendera Total Screen Filter. Kostar 9 kr iofs, men där får man en behändig slider på höger- alt. vänstersidan. Mycket smidig och sparar mycket batteri när man leker i sovrummet (med sin mobil alltså!) :)