Betalsätt - faktura?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av pesv, 8 juni 2011.

1. pesv

pesv Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har en kund som vill utveckla en app för försäljning av digitala tidningar.
    Efter förlag etc har fått betalt finns det knappt någon marginal kvar, riktigt tufft att ge 30% till Google. Som jag tolkar reglerna finns inget utrymme alls till att erbjuda något annat betalsätt i en app?

Tex annan kontokortslösning eller faktura?

tackar

2. Goldstar

Goldstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Det finns ju andra betalsätt tex som spotify har, där du måste ha ett abb hos dem och betala ~100kr/mån för att kunna använda det i mobilen.

Även google själva verkar ha tjäsnster på gång där man tex ska kunna köpa böcker, märkte det idag :) Hade appen i telefonen kör cm7, aldrig sett den förr. I sverige funkade dock bara gratisböcker och inte de nyaste så jag vet inte hur deras betalningslösning ser ut.

pesv gillar detta.
  3. pesv

pesv Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, bokus verkar köra en egen lösning där betalkortet går via Dibs.
    Är detta en okej lösning eller bryter den mot några regler som riskerar att appen tas bort?

från bokus.com:
    Innan ditt första köp i eBokus måste du registrera ett kontokort i appen. Det görs bara en gång utan att kortinformation sparas av Bokus. Alla uppgifter SSL-krypteras och sparas av betalningsförmedlaren DIBS. Efter registrering krävs bara ditt Bokus-lösenord för att godkänna köp i eBokus. Du kan när som helst avregistrera ditt betalkort i eBokus på Info-sidan. Efter en avregistrering kan inga fler böcker köpas via eBokus. Så här registrerar du ditt betalkort (görs en gång):

4. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Alla butiker som har försäljning via appar gör det utan att blanda in Google så om det skulle förbjudas så skulle det döda produktförsäljning via appar.

Apple är i regel väldigt restriktiv och bara tillåter försäljning via App Store, men verkar ha släppt på det för butikerna eftersom apparna finns där också.