Bygga på stödhjul på en elsparkcykel

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av ingster, 30 jul 2021.

  1. ingster

    ingster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Hoppas denna fråga passar detta forum.

    Jag har en mormor som behöver lite hjälp att ta sig upp för några backar för att komma fram till hennes kolonistuga.

    Hon behöver något med lätt vikt för att få plats med den i bilen. Jag har kollat runt på nätet men tycker det bästa alternativet borde vara att sätra på stödhjul på en elsparkcykel.

    Hittar dock inga hjul som är anpassade för elsparkcykel och tänkte att någon här kanske har en idé på hur en sådan konstruktion skulle kunna se ut.

    Tack för fiffiga svar ❤️

    Hälsningar Alex och mormor
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har försökt att leta runt lite efter något bra vis att lösa det på, men detta är nog något du kommer behöva konstruera själv i sådana fall. Kan dock vara lite vådligt om man inte är händig förstås :)

    Lär dock bli rätt tungt även om man köper en lättare modelle. De flesta väger in på ca 12 kg och plus hjul blir det väl snarare 13-14 kg. Kanske inte helt optimalt för ryggen.


    Annars tänker man ju att en trehjulig elcykel med lågt insteg vore optimal. Finns även fällbara varianter, men tyvärr rätt dyra: https://www.monty.se/trehjulingar/hopfallbar-cykel-flera-farger-ej-el.
     
    Last edited: 30 jul 2021
    Kristy gillar detta.