clockworkmod mapp

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av pege63, 11 maj 2011.

1. pege63

pege63 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har en mapp som heter clockworkmod i den finns det en backup med 7 filer varav 6 filer är img filer och 1 är en md5 fil.
    Kan man köra en recovery på dessa, det är väl backupen på det förra jag körde på innan?
    Hur gör man återställningen?

Jag har gjort wipe data/factory reset
    och wipe cache partion
    sen backup and restore
    restore
    valt 2011-05-10-12.06/
    sen valt YES - Resore
    sen kör den en session på allt
    sen står det Restore complete
    Sen väljer jag reboot
    och LG loggan med blå pelare kommer fram och den rör sig sen stannar den och inget mer händer?

Last edited: 11 maj 2011
  2. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tänkte besvara min egen fråga eftersom ingen annan orkade hjälpa till, när jag installerade clockworkmod fr datorn till telefonen så fungerade det helt felfritt.
    Men jag hade installerat clockworkmod appen "APK" och det fungerade inte alls man kunde göra backup men inte återställa den.
    Så nu vet man det åxå iaf.

Min andra fråga är får man inte sina bilder man tagit och video man spelat in på ungarna med i en backup?
    Jag har tagit 6 st bacupper men i ingen av dom finns mina bilder el mina små videor med i, kasst tycker jag el skall dom vara med?

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Backupen som ROM Manager gör är i form av img-filer, så du kommer inte åt enstaka filer. Man skulle kunna säga att det är allt eller inget i backup-/återställningsväg.

4. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag vill inte komma åt enstaka filer utan vill att mina bilder och videor skall åxå ligga i backupen när man gör en backup så gör man det väl på allt som ligger på telefonen exkl det på extSD koret väl, annars är det ju bara båg?

5. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Backupen som görs är på allt som ligger på telefon - en komplett avbildning.

SD-kortet får du säkerhetskopiera manuellt, ja.

6. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så vart e mina bilder och videor på backupen då, finns ju inget alls med på den?
    Dom kommer med om du gör en backup med LG PC Suite då kan man välja vad som skall tas med.

7. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Om bilderna och filmklippen som du har tagit ligger lagrade på SD-kortet kommer inte ClockworkMod Recovery att säkerhetskopiera dem. Det är upp till dig att manuellt göra det. Installerade appar, inställningar m.m. ligger inbakade i imagefilerna som ClockworkMod Recover genererar vid backup. Är det svar på din fråga eller missförstår vi varandra?

8. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej dom låg INTE på ext SDKort utan i telefonens HD el interna minne el vad nu man vill kalla det för, på den låg ju mappar som hette Bilder, Video, Musik el nåt sånt var det iaf 3 mappar var det iaf.
    Och att Installerade appar, inställningar m.m. ligger inbakade i imagefilerna som ClockworkMod Recover genererar vid backup är ju en självklarhet, men det skall väl inkludera bilder och videor man tagit åxå tycker man?.

Last edited: 6 juni 2011
  9. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Om så är fallet ligger de mapparna inklusive innehåll inbakade i imagefilerna och kan återställas vid behov, antingen via ClockworkMods app eller via deras recovery som du bootar till.

10. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja det borde man ju tycka men nu gör ju dom inte det av nån anledning, det är ju det jag undrar om dom inte borde ha legat där och där tycker du som jag att dom BORDE ju det, men icke sa nicke på alla mina 6 backuper så är dom inte alls med?
    Och det borde dom ju vara eftersom när jag tog backup så hade jag inget ext SD kort utan jag kopierade ut backupen fr telefonen till datorn och sen kopierade jag över backupen till ett ext SD kort och försökte göra en återställning vilket fungerade väj UTOM att video & bilder inte finns med :(

11. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Väldigt konstigt. Jag har gjort ett flertal återställningar och i samband med dem har allt som har legat på telefonminnet återställts, inklusive diverse småfiler som jag manuellt har kopierat dit. Jag kan inte se varför så inte har varit fallet när du har gjort en återställning, men det bara måste bero på filerna inte har legat på telefonminnet. Jag kan inte komma på någon annan rimlig förklaring. Allt ska som sagt säkerhetskopieras i samband med ClockworkMods backup (exklusive innehållet på SD-kortet då).

pege63 gillar detta.
  12. pege63

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ah va fan nu blir jag lack på den här!!
    Nu när jag installerade clockworkmod fr datorn till telefonen så fungerade det helt felfritt att återställa, men när jag gör en backup så sparas det inte på det EXT SD kortet i mappen clockworkmod/backup, var fan sparas den då nu????!!! Jag får spel på det här!