customlocale

Diskussion i 'Frågor och support' startad av matte, 9 december 2009.

1. matte

matte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får ej den svenska att fungera. Tror jag följer instruktionerna rätt men får alla språk att fungera utan svenska.

Svenska finns inte från början i min så jag måste söka efter den. Själva appen hittar Swedish Custum men den vill inte översätta. Någon som fått detta att fungera? enligt instruktionerna ska jag göra så här:

Här har ni ett annat alternativ.

Dom olika språken finns redan i telefonen, det gäller bara att aktivera dom. Gör enligt nedan så får du svensk ordlista i tangentbordet utan att roota.

1. ladda ner customlocale.apk http://yochai.dyndns.org:8888/androi...stomLocale.apk
    2. Ändra .zip till .apk. Flytta till minneskortet och installera på telefonen.
    3. Starta "Custome Locale" och du har nu möjlighet att ändra till en massa språk.
    4. Utav någon anledning så fungerar ej "sv_SE" och "sv" saknas. Efter att ha lekt runt med dom danska alternativen så gjorde enligt följande. Först valde jag "sv_SE", sparade och stängde programmet (då ändras språket). Startade igen och valde "Add New Locale" och sparade (Add and Select) som "sv" (små bokstäver). Stäng programet och nu har du svensk ordlista