FeedUp med S10:an

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av SAM-BO, 13 sept 2020.

  1. SAM-BO

    SAM-BO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Vilket djäkla måndagsexemplar!!
    Köpte/uppgraderade från S7 till en S10 i slutet på feb. Har alltid litat på Samsungs telefoner, MEN HERREGUD, VAD ÄR DETTA FÖR SKIT!

    I början kändes bra iaf. Åkte upp till Stockholm efter ett par månader. Eftersom det gäller att hålla tungan rätt i munnen när kör i Stockholmstrafiken så använder jag GoogleNavigering.

    NU började S10 visa vilket skit den är. Navigering in genom Stockholm mot Lidingö blev rena rama mardrömmen. Blev navigerad av Google fel på flera kilometer!! Mycket trafik, Svetten rann. Men trots 3 feldirigeringar kom jag fram men det var banne mig inte appen som hittade vägen!!

    En dag skulle jag gå till en tandläkare jag aldrig varit hos tidigare. Tunnelbanan till Tcentralen. Slog på Navigering. Apoen beskrev väg att gå.
    Kom jag fram? Nej jag kom 4 km på fel håll.!!!!

    Kalibrerade för säkert 8:de gången. Inget hjälpte. Fick ringa "en kompis" som fick guida mig rätt på distans. Hon har en Iphone!!

    Nu utomlands och ska ut och promenera. Tittar på navigatorn på min position. Sitter still i soffan men enligt google rör jag mig fram och tillbaks i vida vyer säkert 3 - 4 km åt varje.
    Kalibrerar IGEN!! Nästan varje dag innan jag går kalibrerar jag telefonen.
    Den är HOPPLÖS!!

    Tittade på kompassen som slidas fram från höger panelen. Även fast den kalibreras med jämna mellanrum visar den ALDRIG RÄTT!! OCH DET ÄR ETT HELVETE ATT FÅ DEN RÄTT. NORR kan t.ex vara i SÖDER!! ÖST OCH VÄST OCKSÅ!

    Vad Ni än gör KÖP NÅGOT ANNAT INTE S10!!

    Vet inte om dom Andra S10 modellerna har lika dåliga egenskaper!! Men VAR FÖRSIKTIGA!!

    Men nu har jag laddat upp min gamla S7:a den fungerar iaf!! Fortfarande!!
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Kan ju vara så att det är fel på din, en idé bara. :D
    Lämna in till verkstan.
     
  3. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Min S10 fungerar klockrent. Andas och lämna in den på service.
     
  4. Puttesson

    Puttesson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra
    Med all respekt; är det inte mer ett problem med appen....? Möjligtvis om din gps-modul ballat ur. Prova med annan kart-app typ here, Topo Gps.
     
  5. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Om det inte fungerar som den ska så lämna in den på reparation under garanti tiden.

    Dock så gick jag med ifrån s7 till s10. Frugan har nu den o ärligt var jag mera nöjd med s7 än tian.
     
  6. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Hade det där varit skrivit på engelska så hade jag trott att Alex Jones skrev detta, vilket jäkla rant! [emoji28] [​IMG]

    *Fed up
     
    Droid_269 gillar detta.
  7. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har problem med Google Maps, skyller på S10?
    Bytte från sonens S7 till S10, klar förbättring.
    Trodde också att FeedUp var någon spännande ny app att testa ...
    Also, Sveavägen rätt upp till Wennergrens, tag höger och rätt ut genom tunneln?
     
  8. SAM-BO

    SAM-BO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ang. Kommentar "Sheildfire" - har problem med Google maps, skyller på S10.
    Kan faktiskt uppdatera dig på detta. Har verkligen gått in för att testa hela denna rent ut sagt SKITMODELL - S10. Det är telefonen som krånglar inte G-Maps. Gått in för att hitta felet och märker då att S10:an gör små avbrott. Märks tydligt när G.Maps körs. Handlar om ibland 3 sekunders avbrott ibland 5 sek. Tillräckligt för att missa en avfart.
    Har även provat under promenad. Det är skrattretande!! Vägvisaren pekar helt åt helvete.
    Mäkte också en annan märklig sak. Magneten i telefonfodralet STÖR KOMPASSEN!?
    Kom inte med några dumma kommentarer, Shieldfire. Har arbetat praktiskt med telefoner, datorer och kamror i över 30 år. S10: an är SKIT! I alla fall mitt ex.
     
  9. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Om du har jobbat med datorer, mobiler osv. i över 30 år borde du väl vara medveten om risken att få ett måndagsexemplar faktiskt existerar? Dessutom kan magnetiska fodral störa det elektroniska kompasset, men det bör dock inte hända med orginalfodral. Dock oklart vad som orsaker caps lock-störningarna...
     
  10. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Jag har visserligen s10+men jag använder Here We Go appen funkar klockrent om man jämför med google maps som är nerlusad med skräp. Dessutom navigerar den helt fel
     
  11. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Byt fodral. Kompassen är ju gjord för att känna av jordens magnetfält även om den är elektronisk. Så har du en magnet i närheten så kommer den ju att störa kompassen. Prova utan fodral och se om det blir bättre.
     
  12. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 121
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Om du nu jobbat med sakerna i över 30 år och fortfarande inte vet att det alltid finns exemplar som det är fel på, utan fördömer en hel modell pga ditt felande exemplar.
    Ja då skulle jag inte vilja vara kund hos det företaget du jobbar för, skärp dig.

    Vi kan väl lugnt konstatera att det är fel på din telefon, så reklamera den.
     
  13. Droid90

    Droid90 Guest

    Shit, akta pumpen :eek: