Gameloft spel till evo3d?

Diskussion i 'Evo 3D' startad av Jaw_B, 30 aug 2011.

  1. Jaw_B

    Jaw_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är ny android-ägare och tänkte ladda ner några av Gamelofts spel från android market(dom har ju ett antal spel med stöd för 3d-skärm) till min nya fina evo 3d. Men till min besvikelse hittar jag knappt några spel alls när jag söker på "gameloft" (får 11 träffar tror jag). Och de jag ser är rejält gamla spel. Bad min kompis med en galaxy s ii göra samma sökning.. och han fick runt 250 träffar i android market. (wtf?) Går istället in direkt på gameloft.com och försöker att köpa "asphalt 6" till android.. knappar in informationen de vill ha som land/teleleverantör.. och sen vilken telefonmodell jag har.. "Sorry, Asphalt 6: Adrenaline 3D is not available for your phone at the moment". :( Direkt under detta står "Some games available for your phone" där bland annat just Asphalt 6 står listad(?!) Provar ett antal av de spel som är "available" men samtliga är plötsligt "not available" efter jag går igenom köp-proceduren.
    Nu är jag som ett "?".. vad är det som är fel? Kan någon annan köpa Gameloft spel?
     
  2. eliione

    eliione Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har du testat att gå in på gameloft.com direkt i mobilen?
     
  3. Jaw_B

    Jaw_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo, jag testade precis. Det gör ingen som helst skillnad. Efter en del googlande verkar det som google market inte godkänner HTCs 2.3.4 firmware, och att man därmed inte kommer åt några applikationer på market som är kopieringsskyddade. (och man får heller inte någon nyare version av market?) Har iaf market 2.3.6 på min telefon.
    Har kollat med 2 kompisar som har HTC Sensation och kör 2.3.4. Dom kan inte heller se speciellt många app:ar på market, så gissar att detta gäller alla som kör HTC och 2.3.4?
    Finns en tråd på market techsupport ang HTC Desire och 2.3.4 som beskriver samma problem jag har.
     
  4. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem.. Så frustrerande alltså.
    Har mailat Gameloft ett par gånger angående detta med deras hemsida, men inte fått några vettiga svar och en del "vi skickar vidare din förfrågan till xxx".
     
  5. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Finns en lista på XDA som visar vilka 3D spel som finns ute för Évo 3D.
    För gameloft spelen står det:

    Gameloft games:
    Note: Gameloft games can only be purchased if your carrier is supported by them.
    Spider-Man: Total Mayhem 3D
    N.O.V.A. Near Orbit Vanguard Alliance 3D
    Assassin's Creed - Altaïr's Chronicles 3D
    Let's Golf! 2 3D
    GT Racing: Motor Academy 3D
    Asphalt 6: Adrenaline 3D

    List of HTC Evo 3d Games - xda-developers

    En gissning på sista sidan var att de inte uppdaterat för EU versionen av Evo 3D med GSM...
     
  6. eliione

    eliione Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men alltså, gameloft-spelen till 3D-mobiler kan du ju inte köpa på android market, utan via gamelofts egen shop. Bästa sättet att undvika strul i den är att göra köpet direkt på mobilen, dvs. knappa in gameloft.com i evo:n - köra standardwebbläsaren och testa både via 3G och wifi om det är problem med något av det.

    Har ni fortfarande problem efter att ha testat det den vägen?
     
  7. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Yes, det funkar inte när man gör så heller.
     
  8. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    jonathan.karlsson gillar detta.
  9. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja jag hittade den guiden också.. Ska testas när jag kommer hem! :)
     
  10. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hur gick det?
     
  11. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det gick bra! Jag laddade ner två spel och de fungerar väldigt bra, förutom att de drar sjukt mycket batteri :P hehe.

    Jag gjorde dock inte precis som guiden på xda, eftersom jag inte kunde köpa spelet från datorn. Jag gick istället via telefonen in på länken i kommentarsfälten för guiden (wapshop), och ställde där in USA och EVO 3D, köpte spelet och gick vidare. Sen kunde sidan inte visas (vilket skulle ske) och jag kopierade länken och skickade till min mail. Från datorn konverterade jag länken på sidan som guiden beskriver och kunde sedan ladda ner det. Sen var det bara att lägga in det på telefonen och köra :)
     
    HDD_x8 gillar detta.
  12. Jaw_B

    Jaw_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Såg att man kunde köpa dungeon hunter2 3d nu, så slog till direkt :) Spelet är ju riktigt bra (om man gillar diablo-stuket) men 3d:n var riktigt usel. Själva spelvärlden ligger lixom en bit in i telefonen (men utan 3d-effekt i övrigt) och själva kontroll-knapparna ligger en bra bit framför. Sedan finns en "slider" där man kan justera avståndet mellan kontrollerna och spelvärlden. Dock går 3d:n att stänga av helt i menyerna, vilket är lika bra då effekten inte tillför något i detta spel.
     
  13. Jaw_B

    Jaw_B Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Får lägga ännu en uppdatering till denna tråd.. såg idag att man nu tycks kunna köpa alla gamelofts 3d-spel till evo3d:n via wapshop.gameloft.com och gå till den svenska versionen av denna sidan. Är dessutom 2 spel för priset av 1 just nu. Så bara att shoppa loss om man gillar gameloftspel :) (Dock gillar jag inte riktigt att man betalar via telefon-abb:et och inte kreditkort)
     
  14. jonathan.karlsson

    jonathan.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kul att se att de gjort så pass många spel tillgängliga för Evo'n!
    Jag är nöjd med 3D-effekterna i de spel jag har. Jag har mest spelat Asphalt 6, och där tycker jag att effekterna tillför mycket till spelet. Även i Let's golf 2 och Assasins Creed.
    Men jag tror bestämt att man kan köpa spel med sitt visa-/masterkort också, för det har jag gjort :P, och det står "betalningssätt: VISA/Mastercard" längts ner på sidan för mig.
     
  15. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    2 för 1 dealen gäller fortfarande, använder svenska wapshop.gameloft.com via inbyggda browsern.

    Via Opera kan jag titta i USA's wapshop som har en samma kampanj och ett extra spel, real soccer 3D. 17 spel totalt för evo 3d.