Google startsida startar GPS-funktionen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av christerorebro, 1 jul 2011.

  1. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Hej!

    Den här frågan tycker jag egentligen hör hemma under Applikationer, men där får jag INTE göra inlägg eller svara på inlägg. Hmmm skumt!

    Frågan jag har är att nu mer så startar alltid GPS-funktionen när jag via webbläsaren (den inbyggda) surfar in på Google startsida. Jag har inte inställt att jag tillåter att enhetens position visas. Någon som vet hur man får bort detta?
     
  2. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har inte min SGS framför mig men gå in i webbläsaren och gå där in i settings. Där bör du kunna stänga av positionering alternativt rensa listan av betrodda platser.
     
  3. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Jag surfade till google.com och blev omdirigerade till google.se, men fick då upp:
    Google vill veta din position! med valet godkänn eller avvisa. Jag valde då avvisa (och bockade i att den skulle komma ihåg mitt val). Men det struntar Google tydligen fullständigt i.

    Men nu har jag löst problemet: Långt ner på Googles startsida klickade jag på iGoogle.
    (iGoogle kan jag anpassa till Min personliga Google-sida) iGoogle har jag sparat som startsida.
    Nu har jag en startsida som inte tvingar igång GPS:en :-)