Hjälp! Pekskärm fungerar inte på ny G7 Plus!

Diskussion i 'Moto G (7:e generationen)' startad av n0ir, 31 maj 2019.

  1. n0ir

    n0ir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har precis köpt en ny Moto G7 Plus. Har kört med iOS i ett antal år så det var länge sedan jag höll på med Android. Vill roota för att kunna köra ad block etc.

    Har låst upp bootloader med och installerat TWRP Recovery. Gick bra att installera Magisk och fick telefonen rootad. Har kört med den så i någon dag men blev galen på att telefonen inte kunde installera system uppdateringen så jag tänkte försöka återställa telefonen till stock.

    Har flashat stock (Install Stock ROM On Moto G7 Plus (Back to Stock, Unbrick, Downgrade, Bootloop)).

    Nu verkar dock inte inte pekskärmen fungera längre?! Telefonen bootar upp men jag kan inte använda pekskärmen alls. Volymknapparna fungerar. Pekskärmen fungerar inte heller i TWRP.

    Har försökt låsa bootloader igen men då startar inte telefonen alls (någonting om att enheten är korrupt).

    Jag antar att det har blivit något knas. Kan någon vara snäll och beskriva som för en sexåring hur jag ska göra för att fabriksåterställa telefonen så jag kan installera senaste OTA system uppdateringen? Jag kan skicka kommandon till telefonen i fastboot och/eller TWRP.
     
  2. n0ir

    n0ir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    rickards och bernard gillar detta.