Hade samma tankar då jag köpte min i November, att det var en Tab med mobil mjukvara, men att det kommer ju uppdates och förbättringar. Men ack så fel jag hade.
Köp SGT för vad den är idag och inte vad den eventuellt kommer att få/klara av.
Vill du ha Honeycomb så köp en Tablet som har det installerat vid köp och inte att tilverkaren "lovar" uppdatering senare. Brukar kunna ta ett bra tag innan dessa "lovade" uppdateringar blir verklighet.
Jag personligen tror inte Samsung kommer att uppdatera SGT med HC, är en rätt stor uppdatering, och då de inte ens klarar av att uppdatera och förbättra 2.2 så har jag svårt att tro att de kommer att skicka ut HC. Om de nu skulle göra det så är det nog minst 6 månader bort.
Tagit från en artikel postad i Februari hos samsunghub.com
"Dr WP Hong from Samsung who addressed the media at Mobile World Congress confirmed that Samsung is working to expand its tablet portfolio but newer tablets won’t have a 7-inch display.
He reckons “tablets should be bigger than 7-inch” and “10.1-inch is the best size for a tablet,” considering they recently announced a larger sized Galaxy Tab 10.1 running Android Honeycomb OS.
As for original Tab owners, all is not lost. Wong said they’re “discussing internally on the next update, but we haven’t made a decision yet. In the future, when we have made a decision, we will let you know.”
Last edited: 2 april 2011