Problem: Kameran trasig(?)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av pomp, 6 oktober 2011.

1. pomp

pomp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första gången jag postar något i detta forum. Anledningen är att jag har ett problem med kameran i min S2.

Jag tappade min telefon i marken då att digitizern sprack. Jag beställde en ny skärm på Ebay och bytte själv. Jag passade då även på att roota telefonen med CF-Root (2.3.4).
    So far, so good.
    Allt funkade klockrent, tills jag testade kameran som jag tidigare varit väldigt nöjd med. Vid inomhusfoto är bilden väldigt grynig (även i "camera view" alltså när man bara kollar i displayen utan att ta en bild) och mörka partier blir nästan helt svarta när man tagit bilden.
    När man tänder upp blixten så ser ljuset ok ut, men när blixten sedan används så känns det precis som att den hinner slockna innan bilden tas, dvs att slutare och bilxt är i osynk.
    Jag hade tagit ca 800 bilder med den tidigare så jag hade en hel del bilder att jämföra med och har även gjort lite tester för att jämföra med andra S2. Så jag är helt säker på att något har hänt med den och att det inte är inbillning.

Jag har testat ändra inställningar med ISO-värden fram och tillbaka samt att sätta alla inställningar till standard, men den dåliga bildkvaliteten kvarstår.
    Så min fråga är igentligen om någon annan har upplevt detta problemet tidigare?
    Kan det bero på CF-Root? Jag testade aldrig kameran innan jag rootade, vilket jag ångrar.
    Eller är det mest troligt att det beror på fallet så att något gått sönder i optiken?
    Jag upplever att frontkameran också lider av samma symptom nu, men jag har knappt använt den tidigare och minns den som rätt crappy, så det kan vara inbillning för att man letar fel.

Jag använde kameran väldigt frekvent innan problemet uppstod så jag vill gärna få rätt på problemet.
    Lyckas jag inte själv så får jag väl lämna in den för reparation, men om så blir fallet är då risken stor att dom upptäcker att displayen är utbytt och därmed inte kommer ta detta som ett garantiärende? Den sitter ju limmad och klisterlappen med alla nr osv. sitter ju på baksidan.

Hoppas att ni kan hjälpa mig att få lite klarhet i mina problem och frågor :)